S.T.A.L.K.E.R. 2 vereist constante internet verbinding

Meer dan een jaar geleden meldde onze eigen Richard dat S.T.A.L.K.E.R. 2 in ontwikkeling is. Nu is er weer een nieuwtje omtrent deze radioactieve game. Sergey Grigorovich, oprichter van de ontwikkelaar GSC Game World, heeft een uitspraak gedaan over de DRM-beveiliging die de game zal bevatten. Zo vertelt de beste man:

Protection from piracy? Part of the content will be located on the server and downloaded as the game progresses. Permanent internet access is required. Text information, code and quests will be loaded through that connection. Software piracy is an issue for us, we try to fight it, but within reason.

If people can not afford a licensed version, it is to our advantage if they download a pirated copy, and then want to buy a license. In Ukraine, there are different products that people love so much that they buy a license in principle. We want to create just such a product.

De game bevindt zich nog in de ontwikkelingsfase, maar desondanks vindt Grigorovich de beveiliging van zijn game dusdanig belangrijk dat hij dit al kwijt wilde.

  1.   
    NightHawk's avatar

    Dat suckt wa

  2.   
    fabiankok's avatar

    Snappen ze niet dat dit dé slechtste manier van piracy-bestreiding is?

  3.   
    ReflexStrikerNL's avatar

    snappen ontwikkelaars nou nog niet dat ze zo piraterij in de hand werken ik word egt moe van die drm 😡

  4.   
    TheUltimateZerg's avatar

    dat slaat toch nergens op? ;o
    dan is het toch net iets zoals een spel’huren’?
    het staat deels bij hen op de server,koop je lekker een incompleet spel

  5.   
    Alfa Warrior's avatar

    Dit is een beveiliging die zou kunnen werken…

    HAHAHA! naaa, just kidding ook dit gaat wanhopig falen, stel je maar voor 100.000 mensen die tegerlijker tijd een missie willen downloaden en daar dan ook op moeten wachten.

  6.   
    pepijn499's avatar

    Sommige bedrijven leren ook nooit..

    Maak gewoon een spel dat het zeker weten waard is om te kopen, veel beter om daar energie in te steken dan in (slechte) DRM manieren..

  7.   
    dmb97's avatar

    ”pepijn499″ schreef, "Sommige bedrijven leren ook nooit..
    Maak gewoon een spel dat het zeker weten waard is om te kopen, veel beter om daar energie in te steken dan in (slechte) DRM manieren.."

    Dat heeft daar niets mee te maken er zijn 10.000 den die nooit een spel kopen en alleen downloaden dat heeft niks met de kwaliteit van een spel te maken hoe beter het spel des te meer downloads.

  8.   
    nickykolkie's avatar

    maakt mij niet zoveel uit er zit toch altijd wel een internet kabel aan me pc 😛 en als het internet dan uitvalt ga ik toch lekker even een ander spel spelen 🙂 Waar maken mensen zich nou druk om?

  9.   
    darkclown's avatar

    Alfa Warrior schreef, "Dit is een beveiliging die zou kunnen werken…
    HAHAHA! naaa, just kidding ook dit gaat wanhopig falen, stel je maar voor 100.000 mensen die tegerlijker tijd een missie willen downloaden en daar dan ook op moeten wachten.
    "

    Ik denk dat je eerder moet denken aan het lezen van een code van je schijfje die de deur tot de content openzet. Niet het downloaden van een missie. Daarom zal de meest slechte wifi verbinding waarschijnlijk goed genoeg zijn

  10.   
    Hitman047's avatar

    Het verhaal van de beste man is niet helemaal goed vertaald naar het engels. In het interview zei hij dat ze overwegen om deze vorm van DRM te gebruiken, maar hier nog geen beslissing over hebben genomen. 😉

  11.   
    mmx's avatar

    Als ze DRM willen gebruiken om piraterij te bestrijden dan schieten ze aardig mis.Wat ze wel kunnen doen is het spel tegen een schappelijke prijs aanbieden dan is de lol er voor de krakers zowiezo af en word het beter verkocht .

  12.   
    -050- Critical's avatar

    waarom doet iedereen hier zo moeilijk over, iedereen heeft toch internet aan zn pc hangen tegenwoordig. Jullie in ieder geval anders kon je ook geen reactie plaatsen? ik zie het probleem niet zo 🙂 😉