”Exclusives creëren de identiteit voor een console”

Het verschil in consoles is misschien de kracht, maar de echte identiteit zit hem in de exclusives, als het aan Travis Steiner ligt, lead designer van Zipper Interactive, bekend van SOCOM. Hardware ontwikkelaars en de merken (PlayStation, Xbox en Wii) zijn echt gedefinieerd met exclusieve games.

Exclusives are what give the hardware their identity. It’s the brands, right?
Zonder zulke titels voelt elke console normaal aan en wat is dan de reden om meerdere consoles te hebben. Bovendien is Steiner van mening dat het normaal is dat multiplatform games in moeten leveren, kwaliteit op moeten offeren om op elke console te kunnen draaien.
I also think that multi-platform games sometimes have to make sacrifices to work for either platform.
En tot slot zegt hij, heel logisch, dat de beste kwaliteit games toch exclusives zijn. Op een enkele keer na niet, maar die zijn sporadisch.

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Klopt want als ik aan Mario denk,
    denk ik aan Nintendo’s/Wii/Gamecube.

    Master Chief, Halo series
    natuurlijk Microsoft’s Xbox(360)

    En Snake van de MGS
    meteen aan de Sony’s ps/ps2/ps3

    8)

  2.   
    xHouse's avatar

    En exclusives creërren fanboys. 🙄

    Maar de man heeft er gelijk in, mijn keuze bij aankoop van console was het meeste wel bepaald door exclusives.

  3.   
    DutchFreeze's avatar

    xHouse schreef, "
    Maar de man heeft er gelijk in, mijn keuze bij aankoop van console was het meeste wel bepaald door exclusives."

    Daarom heb ik ook inmiddels zowel een PS3 als een Xbox 😛

  4.   
    DGonlag2's avatar

    DutchFreeze schreef, "

    ”xHouse” schreef, "
    Maar de man heeft er gelijk in, mijn keuze bij aankoop van console was het meeste wel bepaald door exclusives."

    Daarom heb ik ook inmiddels zowel een PS3 als een Xbox 😛 "

    Same here. Alle exclusives zijn wel leuk. Das weer het nadeel. Je kunt anders niet alles spelen.