Als Electronic Arts (EA) de uitgever van Call of Duty: Modern Warfare 2 was geweest, dan zou de vliegveldscène niet toegelaten zijn. De scène zou volgens het bedrijf veel te ver gaan en zorgt, zoals wel te merken is geweest, voor veel controverse. De ontwikkelaar van Army of Two: The 40th Day, Matt Turner, vindt het geen slimme keuze van ontwikkelaar Infinity Ward, maar hij respecteert het bedrijf wel om haar lef hiermee.
- “We wouldn’t have done it, we didn’t do it. For me personally I think the alarm bells went off in a big way on that one because it was out of context. When the footage got leaked thousands upon thousands of people saw it on a clip not knowing what it was.
I say maybe they pushed it too far but in a way that’s a good thing because the media of videogames is very young. We have to start pushing limits, making statements and seeing what kind of social and cultural relevance that we can have which hasn’t really been nailed yet.”
Dit heeft hij onlangs te kennen gegeven in een interview. Hij weet bovendien te zeggen dat hij het goed vindt dat een ontwikkelaar iets nieuws probeert, aangezien de game-industrie nog jong en gevoelig is. Turner denkt dat Infinity Ward de gamers een “terrible” ervaring wilde mee laten maken. Toch hebben veel gamers een verkeerd beeld op de scène, aldus Turner, zo blijkt uit de volgende quote:
- “You’re playing a CIA agent, it’s designed to show the atrocities… it’s pretty awful and if you fail to see that side of it than you’re not getting the whole picture. That being said, I thought it took it a little far; it was pretty out there. But I like seeing that they have guts like that.”
Vertel, hadden jullie moeite met de vliegveldscène of was jullie wapen na afloop oververhit?
Call of Duty: Modern Warfare 2 is alweer het zesde deel uit de Call of Duty-serie en dit deel komt weer uit de studio’s van Infinity Ward, die ook al aan de eerste Modern Warfare werkte. Verwacht actie op besneeuwde bergen, zanderige woestijnen en vanuit de sloppenwijken van Brazilië. Ook keren enkele bekende namen terug uit Call of Duty 4: Modern Warfare, zoals ‘Soap’ MacTavish. Daarnaast is Modern Warfare 2 voorzien van de bekende, succesvolle multiplayer met nieuwe perks, uitgebreide killstreaks en vooral heel veel actie.
Lees meer over Modern Warfare 2 in onze review en uitgebreide GN Video Review!
Call of Duty: Modern Warfare 2 is verschenen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.
Pff, laat me niet lachen, zeg. Die scène heeft evenveel indruk op me gemaakt als de jeuk op m’n rechterkuit.
Ja, maar er zijn mensen die hier ideeën van zouden kunnen krijgen.
Met name mensen als terroristen….
In die scene was juist het leuke dat je ‘onschuldige pixels’ mocht neerknallen. En ik ben echt geen psychopaat ofso..
En uiteindelijk wordt je toch zelf doodgeschoten.. zie dat als je straf ofso..
Overdreven.. gehypt.
En die mensen kijken geen films, lezen geen boeken, hebben geen geschiedenis gekregen op school?
Ik zie Afghanistan al druk aan de Modern Warfare 2. 😉
voordat je deze missie start word je ook gevraagd deze missie wel te spelen, aangezien het voor sommige mensen confronterend en pijnlijk kan zijn, dus je hóéft dit level helemaal niet te spelen, je kan hem gewoon skippen.
Vergeet niet andere games (GTA).
Ik vond het best meevallen. Ik vond het best leuk, maar het probleem is dat mensen dit verkeerd op kunnen vatten. Ergens denk ik dat deze ophef was te voorspellen, maar het was een interessant experiment.
Die scene deed me niks zoals die anderen. Ik vond het vliegveld wel erg mooi gemaakt. En wat weet EA er nou van?
de laatste tijd zijn er alleen maar matige dingen uitgebracht van hun. 😡
ea stond er eerst achter en nu likken ze de kont van de andere kant hun zijn egt van die volgers
ASJEBLIEFD ZEG, dat EA nou voor de helft te erge ( slechte ) games maakt. IMO. Hoeft MW2 hieronder nog niet te lijden. Kom op, wat blijft er over als ze hun games gaan richten op hello kitty. Er mag toch echt wel verandering komen zoals dit. Geweld, als dit level je niet zint, sla hem over. Maar asjebliefd geen kinderachtig gedrag.
Jaloezie is the problem.
Keep hating 😉
Sorry maar ik word echt ziek dat mensen van een mug een olifant maken, uhh mensen doodschieten kan in GTA ook. En steeds komen er nieuwe GTA games uit, komt MW2 een keer met een nieuw idee gelijk kritiek van hier tot ginter.
Kom op wat is dit, alsof hun het leven van een C.I.A agent kennen. Het is ook geen uitgebreide CIA game of wat dan ook.
Ach, die vliegtuigscene voegde totaal niks toe en was een pure publiciteitsstunt. En dat heeft gewerkt.
Heey , Ze Komen er Eindelijk Achter .. 🙄 Mensen die dit normaal zijn zijn zelf niet normaal of gewoon te erg gameverslaafd. 😛
Die scene was zooooo onnodig…
Het paste totaal niet bij de game en was duidelijk gewoon een publiciteitsstunt. Dat EA dit niet gaat doen is alleen maar mooi.
Wat…?
IMO brengen ze meer goede games uit dan Activision.
Om eerlijk te zijn was het wapen best wel overhit, 2 keer zelfs 1e keer op Regular (sp doorlopen) en 2e keer op Veteran (heb nu de volledige SP op veteran uitgespeeld 🙂 )
Missie zat gewoon in het spel en die ga ik dan gewoon spelen. Of ik nou in 1 missie zoveel onschuldige mensen neerschiet in MW2 of dat ik een paar uurtjes chaos veroorzaak in GTA IV. Resultaat blijft naar mijn idee hetzelfde.
En EA faalt eigenlijk best hard met het volgende:
Je speelt niet eens met een CIA Agent, Pvt. Allen komt gewoon uit het leger (je speelt met hem daarvoor ook een paar missies waar hij nog gewoon soldaat is) die een undercover opdracht van Gen. Sheppard krijgt. Dus waar ze dat vandaan halen mogen ze nog eens goed over denken.
Nadat ik al dat gezeur hoorde na de uitgave van het spel heb ik de vliegveldscene zelf gespeeld en het was helemaal niet zo boeiend, heb wel ergere dingen gezien in spellen? 🙄
En waarom halen ze oude koeien uit de sloot?
Eerst vond ik het eigenlijk totaal niet erg, met de gedachte van ‘ja halow je moet wel dom zijn om dit echt te doen.’
Maar toen ik een reportage had gezien waarin 3 terroristen waren gebrainwasht door hun leider en dat ze dan van die leider, ‘zodat ze in de hemel zouden geraken’, een station vol mensen afschoten. dan begon ik toch te denken van ja.. dit moet toch verschrikkelijk zijn zou je nu zelf eens in dat station aanwezig zijn
Het is inderdaad verschrikkelijk dat die dingen gebeuren…. 🙁
Maar hier heeft Modern Warfare 2 niks aan bijgedragen, of wel? 😛 Ik bedoel, die dingen kunnen niet voorkomen worden door scènes als deze te wissen uit een game. Dat vraagt een andere, grotere aanpak 8)
Ik schoot op bijna alles wat bewoog en heb er geen moeite mee gehad.
Toen ik die missie begon te spelen vondk het wel beetje raar, maar ook weer vet want zoiets maak de game intenser, en mensen moeten niet gaan klagen dat het een erge scene is want in films zie je nog wel gekkere dingen.
Ik vind het eigenlijk wel een sterke scène en het heeft wel wat bij me losgemaakt. Het hevige trillen van de controller samen met het geschreeuw van de menigte die vervaagt door het oorverdovende geluid van je machinegeweer, de trage en kille manier van lopen samen met het chaotische rondrennen van de burgers, de mensen die tevergeefs wegstrompelen of hun handen omhoog steken in de hoop dat ze het overleven. Je ziet, hoort en voelt de gruwelijkheid van die scène. Het is allemaal misselijkmakend. Ik voelde me toch wel erg vreemd na die scène. Ik ben dus blij dat ze die scène erin hebben gedaan, want ik vind het de game stukken beter maken (van de rest was ik namelijk niet zo onder de indruk).
een gigantische grote Hype Bullshit commentaar.. 😕
Heb ook weinig moeite gehad met die missie, je kunt ‘m zelfs overslaan, dus het is nog altijd je eigen keuze of je die missie speelt of niet, of het een goede toevoeging was?.. nee niet echt.. die missie had er van mij niet in gehoeft, ben trouwens helemaal niet zo te spreken over het hele spel.. weinig vernieuwing en je bent eigenlijk alleen maar doelloos aan het schieten.. vind t spel erg onoverzichtelijk: overal komen enemy’s vandaan.. dit spel staat dus zeker niet eens in mijn top 10 spellen.. maar dat is mijn mening natuurlijk.. 🙂 Ik begin de hype te haten.. want is dit spel nou echt zo goed?…NEE.. Meningen plz.. en niet fan die fanboy achtige..
Haha die was droog 😆
Ach EA ga niet huilen, dat een andere bedrijf die niet door jullie nou miljoenen(zo niet miljarden) euries heeft verdient aan een franchise , boe hoe.
Mijn awards voor deze game is
MOST OVERRATED GAME EVER
Korte missies
Rommelig Verhaal
Korte Speeltijd 4 a 5 uur
Open Einde
Waardering 6
Maar goed puur mij mening, was verder een goed spel had alleen beter gekund.
Persoonlijk heb ik 0x geknald op de mensen.
Ze hadden net zogoed de schietoptie eruit kunnen laten zoals ze wel eens vaker hebben gedaan.
Onschuldige mensen afknallen voegt gewoon helemaal niks toe. Het was wel vet maar om zelf te knallen is gewoon saai en onnodig. Ik kan best begrijpen dat mensen tegen dat stuk in het spel zijn. Want die missie vergeleken met de rest is gewoon best kut.
Voor de rest ben ik gewoon een Hardcore COD MW2 speler 😆 dus niet denken dat ik het geen goed spel vindt
Die mensen kunnen die missie ook opzoeken op internet….
Die mensen kunnen die missie ook opzoeken op internet….[/quote]
Hebben ze daar internet dan?
Hebben ze daar internet dan?[/quote]
Wonen alle terroristen in Afghanistan? 😉
Die mensen kunnen die missie ook opzoeken op internet….[/quote]
Hoezo de missie opzoeken op internet, als ze daar internet hebben kunnen ze toch ook de game online bestellen. 🙄 😆
Wonen alle terroristen in Afghanistan? 😉 [/quote]
Niet dan? 0.o Vreemd, want de V.S. stuurt toch mooi al haar soldaten daar naartoe…
Ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen passief kijken naar hoe mensen worden afgeslacht en actief zelf mensen afslachten is ontzettend groot. Zo’n shockerende scène heeft gewoon veel meer impact wanneer je zelf degene bent die onschuldige burgers afslacht. En die missie is bedoeld om te shockeren, daar kunnen we het wel over eens zijn.
Logisch, maar tot hoeverre verschilt het afknallen in Modern Warfare 2 nou met het afknallen in GTA? Laten we wel wezen…
ik vindt heel dit gedoe nergens op slaan je kunt de missie zelfs skippe dus waarom zouden mensen zich der druk overmaken als je het niet wil skip hem dan. ik persoonlijk heb hem gespeeld vondt het niks ergs aan het is hoe je het op vat het is gewoon een spel.
Niet dan? 0.o Vreemd, want de V.S. stuurt toch mooi al haar soldaten daar naartoe…[/quote]
Ik zeg niet dat er geen terroristen zijn ik zeg dat niet alle terroristen er zijn.
En volgens mij hebben ze wel internet zag eens een stukje op discovery waar ze e-mails aan elkaar verzenden 😀
Ik zeg niet dat er geen terroristen zijn ik zeg dat niet alle terroristen er zijn.
En volgens mij hebben ze wel internet zag eens een stukje op discovery waar ze e-mails aan elkaar verzenden 😀 [/quote]
Lezen blijkt steeds vaker een moeilijk vak… 😉
Nou, in GTA is de context heel erg anders. In GTA krijg je meer het idee alsof de stad je zandbak is waarin je mag kloten wat je wilt, dus ook bowlen met mensen als kegels en een auto als bowlingbal. Of gewoon je shotgun op een willekeurig oud vrouwtje richten en een paar keer extra de trekker overhalen. Het is allemaal niet zo serieus, wat dus eigenlijk best ironisch is (omdat mensen doodschieten alles behalve niet serieus is).
In Modern Warfare 2 leggen ze de gruwel van wat je doet er heel erg dik bovenop. Mensen strompelen naar een veilig hoekje toe, overal is chaos en gegil, je machinegeweer maakt een oorverdovend geluid en doet je controller hevig trillen, et cetera. In MW2 maken ze heel erg duidelijk dat wat je doet verschrikkelijk is, terwijl dat in GTA absoluut niet het geval is. Dat is het essentiële verschil, vind ik.
Ik vind het zwaar overdreven. In andere spellen zoals gta blaas je elkaar ook op met een dikke rpg en vlieg je ook 10 meter de lucht in… Een spel is een spel, als je het te erg vind dan koop je hem toch niet? Als er mensen zijn die er ideeën van krijgen wil dat niet zeggen dat dat alleen gebeurd bij de vliegveldscene van mw2. dat kan net zo goed een ander spel zijn dat hem ideeën brengt. Je loopt met een machine geweer en schiet iedereen dood, nou lekker boeiend… daar krijg je toch geen nachtmerries van? Bovendien schiet je heel het spel door mensen overhoop, komt allemaal op hetzelfde neer… 🙄
Je speelt niet eens met een CIA Agent, Pvt. Allen komt gewoon uit het leger (je speelt met hem daarvoor ook een paar missies waar hij nog gewoon soldaat is) die een undercover opdracht van Gen. Sheppard krijgt. Dus waar ze dat vandaan halen mogen ze nog eens goed over denken. [/quote]
er draai ander wel verdacht een C.I.A tekentje voor z’n naam hoor.
nou op t end was me wapen wel leeg 😀 vond het wel grappig om de ‘mensen’ in t rond te zien vliegen na een granaat. Remember no russian!
Daar heb je het naar mijn idee dus faliekant mis. Neem de grimmige stijl en sfeer van GTA IV. Mensen afknallen in die game is door zijn humoristische afkomst puur voor de lol. Wanneer je die afkomst echter wegneemt en mensen serieus te grazen gaat nemen, dan zul je ook merken dat de mensen gillend wegrennen en proberen in leven te blijven. Natuurlijk neem je dat door de opzet van GTA IV een stuk minder serieus, maar om Modern Warfare 2 hierdoor gelijk zo enorm intens te noemen, nee.
Het heeft mij werkelijk op geen enkele manier wat kunnen doen. Het is niks meer dan bewegende doelen neerknallen, iets dat je bijvoorbeeld ook net zo goed kan doen in Left 4 Dead 2, Borderlands, Resident Evil 5 en meer. Dat het dan onschuldige mensen zijn, maakt mij dus niks uit. Ik knal net zulke onschuldige mensen in GTA neer.
Nou, in GTA is de context heel erg anders. In GTA krijg je meer het idee alsof de stad je zandbak is waarin je mag kloten wat je wilt, dus ook bowlen met mensen als kegels en een auto als bowlingbal. Of gewoon je shotgun op een willekeurig oud vrouwtje richten en een paar keer extra de trekker overhalen. Het is allemaal niet zo serieus, wat dus eigenlijk best ironisch is (omdat mensen doodschieten alles behalve niet serieus is).
In Modern Warfare 2 leggen ze de gruwel van wat je doet er heel erg dik bovenop. Mensen strompelen naar een veilig hoekje toe, overal is chaos en gegil, je machinegeweer maakt een oorverdovend geluid en doet je controller hevig trillen, et cetera. In MW2 maken ze heel erg duidelijk dat wat je doet verschrikkelijk is, terwijl dat in GTA absoluut niet het geval is. Dat is het essentiële verschil, vind ik.[/quote]
Kerel, ik sta 101% achter je. Ik heb alle voorgaande reacties gelezen en ze leken niet allemaal even matuur, maar wat jij zei is idd zo.
Wat ik bv. erg vond aan die missie, is dat burgers die je voor de helft hebt vermoord, kruipend en met een bloedspoor dekking zoeken achter wat hoekjes en banken. En ook al vind ik dit op zich niet erg, als dit in het echt gebeurt… 😕 Dat laat Activision gwn mooi zien, dat dit totaal niet kan, MAAR, het is een game, dus kan het hier WEL.
Lezen blijkt steeds vaker een moeilijk vak… 😉 [/quote]
Precies! Terroristen zijn er over de hele wereld, niet alleen in afghanistan dus..:)
Ja, en als je een kogel afvuurt op een burger in GTA IV, die vervolgens ook kruipend dekking probeert te zoeken? Waarna je weer een kogel door een ledemaat jast, en weer, net zolang die burger dood is? Lijkt me precies dezelfde situatie.
Zoals Jonah al zei, is GTA IV door de setting misschien minder serieus te nemen, maar de context is volledig hetzelfde. Ik trok na de release van GTA IV sneller een pijnlijk gezicht als ik een willekeurig persoon over mijn motorkap liet slingeren dan wanneer ik burgers in Modern Warfare 2 neerknalde. Het had ook bij mij echt geen impact.
Waarom doen mensen hier moeilijk over, infinity ward heeft mooi laten zien, wat er kan gebeuren als er terroristen zijn die mensen willen vermoorden op vliegvelden, in het echt gebeuren er nog ergere dingen hoor, en het wordt ook van te voren gevraagd of je het wilt zien of niet.
“Vertel, hadden jullie moeite met de vliegveldscène of was jullie wapen na afloop oververhit? ”
zoals Turner al mooi aangeeft, zijn die 2 dingen exact hetzelfde. Het feit dat de scène verkeerd geïnterpreteerd wordt maakt de scène ‘erg’, niet de scène zelf.
Je speelt niet eens met een CIA Agent, Pvt. Allen komt gewoon uit het leger (je speelt met hem daarvoor ook een paar missies waar hij nog gewoon soldaat is) die een undercover opdracht van Gen. Sheppard krijgt. Dus waar ze dat vandaan halen mogen ze nog eens goed over denken. [/quote]
Hmm, dat CIA logo ingame was dus een bug?
Allen is in dat level wel degelijk als CIA agent undercover. Dat wordt toch redelijk duidelijk in het verhaal verteld. Daarnaast valt Rusland de VS binnen naar aanleiding van deze geneurtenissen, dus mensen die de scène “onnodig” noemen hebben de storyline niet echt begrepen.
Voor de één is het schokkend en voor de ander niet. Het is maar in welke opzicht je het bekijkt. Als jij een soldaat was en een zéér goede vriend van jou wordt naast je doodgeschoten dan ga jij ook niet echt met plezier een shooter spelen. Met andere woorden het is wat die persoon meegemaakt heeft, maar dan kan je net zo goed alles gaan afschaffen maar dan niet alleen de games. 🙄
Context…setting…één pot nat. Ik vind dat in GTA (en dan in deel 4 inderdaad wat minder) je niet echt bewust wordt gemaakt van het feit dat je onschuldige burgers doodmaakt. Het is ook niet je doel om dat te doen, het is een optie die je kan negeren. Ik heb in GTA geen enkele persoon zonder reden doodgeschoten (tuurlijk een paar keer een bocht te ruim genomen waardoor ik de stoep op reed en daar wat voetgangers raakte) omdat het niet hoefte en ik heb niet het idee dat onschuldige burgers doodschieten “leuk” is. Naast maakt de hoofdpersoon zo nu en dan ook nog een grappige opmerking (“Oops! Didn’t see you!”) om het allemaal wat luchtiger te maken en zo moet je het ook zien: het is maar een spelletje. Dat is hoe ik het ervaar en in MW2 heb ik nooit het gevoel gehad dat ze proberen het wat luchtiger te maken, precies het tegenovergestelde eigenlijk. Ik vertrok geen spier wanneer ik een willekeurig persoon over mijn motorkap liet slingeren, maar op het vliegveld voelde ik me gewoon naar. Daarin verschillen wij blijkbaar.
Maar zit jij dan elke game te spelen terwijl je je constant bewust bent van het feit dat het maar bewegende pixels op een scherm zijn, dat het maar een spelletje is? Want dan heeft zo’n scène als deze inderdaad geen impact, maar ik kan het me niet voorstellen dat je het op die manier leuk vindt om te gamen.
Die scene heeft mijn juist een kijkje gegeven hoe een terrorist te werk gaat, nou ja het is dan wel geen pretje maar het heeft indruk achtergelaten, en daar gaat het om. Van mij mogen er wel meer elementen in games komen waar jezelf van schrikt of opkijkt of misschien wel emotioneel van word 😥 😆 Heb ik helemaal niets op tegen.
Leuk, dit soort topics… 😆
Altijd leuk om de verschillende reacties van mensen te lezen, op dit soort onderwerpen.
Ik heb geen mening in dit geval, aangezien ik de ervaring zelf nog niet heb met deze scene… 😉
Dan moeten ze het nieuws ook afschaffen.
Toen men vorig jaar en dit jaar een reportage toonde met bebloede dode mensen bij die aanslagen in Indië (of Thailand) door die gewapende terroristen, toen mocht dat mooi getoon worden ’s middags.
Maar als er in een spel dat de werkelijkheid totaal niet benadert eens een paar mensen worden omgemaaid die niets gedaan hebben, dan is het direct kritiek hier, kritiek daar.
1. Als dit mensen op ideeën brengt dan moeten ze eerst nog die wapens kunnen kopen
2. Dan moeten ze ook zorgen dat ze niet opvallen als ze over straat lopen.
3. Dan moeten ze ook nog binnen geraken op een luchthaven.
4. Dan moeten ze eerst gek genoeg zijn om dit te doen.
De kans dat zoiets ook echt gebeurt op de luchthaven van Brussel of Rotterdam of andere steden is nog kleiner dan 0.
Was jij niet juist degene die het zo ziekelijk vond dat men buiten games om beelden kunnen hebben omtrent het neerschieten van mensen op straat, in het echt? Ik zag het je persoonlijk aanhalen naar aanleiding van de column over de Modern Warfare-verslaving.
Natuurlijk ben ik me er altijd van bewust dat het ‘slechts’ pixels zijn. Ik zou het niet willen meemaken dat ik uiteindelijk waanbeelden krijg, omdat ik er zó ‘diep’ in zit. Uiteraard kan ik ook door een game gegrepen worden en moet ik al gauw een traantje wegpinken, al blijf ik er altijd van bewust dat het maar een game is en niks meer. En ja, zo haal je óók plezier uit een game, door erbij na te denken en niet als een kuddebeest met het volk meegaan.
Hmm, dat CIA logo ingame was dus een bug?
Allen is in dat level wel degelijk als CIA agent undercover. Dat wordt toch redelijk duidelijk in het verhaal verteld. Daarnaast valt Rusland de VS binnen naar aanleiding van deze geneurtenissen, dus mensen die de scène “onnodig” noemen hebben de storyline niet echt begrepen.
[/quote]
Om eerlijk te zijn heb ik niet helemaal op de logo’s gelet in de sp (al is die van de 141 wel mooi) Maar goed dan is hij een CIA undercoveragent. Verklaard nog steeds niet wat hij dan in het normale leger doet een paar levels eerder…
Maken ze zich nou druk over, dan speel je het toch lekker niet.
Dat EA nou zn bek open trekt, dat doen ze alleen maar om verantwoordelijker over te komen naar de mensen die het niet mee eens zijn…..hufters…EA zuigt sowieso…
alles wat ze aanraken is kut!
het geeft je maar het gevoel van de gruwel van terrorisme.
Ik heb de scene wel gespeelt maar geen enkel schot gelost.
Het geeft het spel dat ietsje meer verhaal maar het is niet essencieel voor het spel.
Je hebt ook zelf de keuze om de scene te spelen of niet dus commentaar erop is overbodig. Als je begint te mekkeren dan is het je eigen keuze geweest om de scene te spelen en al dan niet mee te doen met de terroristen.
Niet meegaan met het volk, maar eerder proberen te voelen wat de game wil dat je voelt. Meegesleept worden in de game, wat tot gevolg heeft dat je inderdaad een traantje wegpinkt wanneer iemand (waar jij in het spel een band mee hebt gekregen) doodgeschoten wordt. Dat gaat inderdaad wat lastiger met een game als Tetris, maar je snapt wat ik bedoel. Volgens mij zijn we het hier trouwens over eens, alleen weten we dat niet. Je kan inderdaad gegrepen worden door een game, maar wanneer de console uit gaat weten we allebei dat het maar gewoon een spelletje was.
Ik zei inderdaad dat ik het dan enigszins vreemd vind dat men nog steeds in die waan zit wanneer de spelcomputer uit staat. Tactieken bedenken voor de situaties in-game is normaal (“die ga ik met dat wapen neerknallen, want dat lijkt mij het beste voor mij om mijn doel te bereiken”), maar ik vind het vreemd wanneer je dat ook doet wanneer je niet meer die game aan het spelen bent. Dat bedoelde ik.
Natuurlijk heb ik ‘gevoeld’ wat de ontwikkelaar wilde dat ik voelde. Toch deed het me amper wat. Wijt het aan de hype, de media, weet ik ‘t, maar ik vind het een overdreven onzin. Er zijn zat andere games die je veel ergere dingen laten doen, waarbij de vliegveldscène werkelijk verbleekt. Kan het zijn dat je hierdoor ‘ongevoelig’ wordt voor dergelijke beelden? Allicht, maar dan zou de scène, ongeacht de hype of wat dan ook, alsnog indruk moeten maken.
wat een watjes
Inderdaad, goed geformuleert.
Ik zeg niet dat er geen terroristen zijn ik zeg dat niet alle terroristen er zijn.
En volgens mij hebben ze wel internet zag eens een stukje op discovery waar ze e-mails aan elkaar verzenden 😀 [/quote]
Emails doen ze daar in de vorm van postduiven 😛
kom op zeg. We zijn geen kinderen, we worden opgevoed met het idee dat we spelletjes en realiteit erbuiten laten.
Persoonlijk vind ik de mensen die hier niet tegenkunnen zelf een slechte ouder want die heeft waarschijnlijk slechte ervaringen met hun kinderen + games.
If you have a meaning about it, shut up you Fcking shit
Niet meegaan met het volk, maar eerder proberen te voelen wat de game wil dat je voelt. Meegesleept worden in de game, wat tot gevolg heeft dat je inderdaad een traantje wegpinkt wanneer iemand (waar jij in het spel een band mee hebt gekregen) doodgeschoten wordt. Dat gaat inderdaad wat lastiger met een game als Tetris, maar je snapt wat ik bedoel. Volgens mij zijn we het hier trouwens over eens, alleen weten we dat niet. Je kan inderdaad gegrepen worden door een game, maar wanneer de console uit gaat weten we allebei dat het maar gewoon een spelletje was.
Ik zei inderdaad dat ik het dan enigszins vreemd vind dat men nog steeds in die waan zit wanneer de spelcomputer uit staat. Tactieken bedenken voor de situaties in-game is normaal (“die ga ik met dat wapen neerknallen, want dat lijkt mij het beste voor mij om mijn doel te bereiken”), maar ik vind het vreemd wanneer je dat ook doet wanneer je niet meer die game aan het spelen bent. Dat bedoelde ik.[/quote]
dat had ik nou egt serieus met mij tretris op de psp .
egt lachuh is dat spel.
Ik vond het fijn
Nu hoef ik het niet meer in het echt te doen 😛