Systeemeisen The Saboteur bekend

Nog enkele weken geduld en dan kunnen we weer diep in de Tweede Wereldoorlog duiken met The Saboteur. Deze keer geen bikkelharde soldaat om te besturen, maar een alledaagse, Ierse kerel. Hoe dat uitpakt weten we vanaf 4 december en om te zien of jouw systeem krachtig genoeg is om de PC-versie te draaien, vind je hieronder de systeemeisen.

    Minimale systeemeisen:
    Windows XP SP3, Windows Vista SP1, Windows 7
    Core 2 Dual Core 2.4GHz of AMD equivalent
    2GB RAM of meer
    Videokaart: Nvidia Geforce 7800 GTX of ATI Radeon HD 2600 Pro
    7GB vrije harde schijfruimte

    Aanbevolen configuratie:
    Windows XP – SP3 of Windows Vista – SP1
    2.8 GHz quad core
    2GB RAM (Windows XP) of 3GB (Windows Vista / Windows7)
    Videokaart: nVidia 8800 GT of ATI equivalent (512MB VRAM)

De bezetting van Frankrijk door de nazi’s speelt in The Saboteur slechts op de achtergrond een rol. Geen bestorming van Normandië of als een elite-soldaat alle bezetters om zeep helpen, nee, het verhaal gaat namelijk over een gewone Ierse coureur die in Parijs is op het moment dat Hitler begint met de invasie. Deze knul, Sean, is simpelweg op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.

In de 3e persoons omgeving zal je met stealth en sabotage verder komen dan puur voor de actie te kiezen. Je probeert constant om niet verdacht te zijn en buiten de aandacht van de nazi’s te blijven. Een “suspicion meter” geeft aan of de vijand je met rust laat, of dat ze direct het vuur openen als ze je zien. Mocht je onverhoopt toch in een handgemeen terecht komen, dan zal je eerder gebruik maken van lompe klappen en kopstoten dan technische aanvallen en het breken van iemands nek. Je bent immers geen getrainde soldaat.

Sean’s kwaliteiten als coureur komen ook goed van pas, want je zult diverse voertuigen kunnen gebruiken in de straten van Parijs. Die zal je nodig hebben om uit de handen van de politie te kunnen blijven. Hierbij geldt het plan van ontwikkelaar Pandemic dat je alles kunt gebruiken wat je ziet; een soort Grand Theft Auto-stijl, maar dan in de jaren ’40.

Een ander bijzonder aspect van The Saboteur is het “Will to Fight” systeem. Zoals bekend zullen de delen van het level die nog bezet zijn zwart-wit gekleurd zijn, verstoken van enige kleur en hoop. Als de bevrijding van een bepaald gebied echter vordert, zal dat deel van het level kleur krijgen. De inwoners krijgen weer hoop en zijn bereid om te helpen bij het verzet tegen de nazi’s. Het kleurgebruik zal dus niet alleen iets visueels zijn, je zult ook daadwerkelijk een verschil qua gameplay krijgen. Daarnaast kan je ook vanaf de daken van gebouwen de verschillend gekleurde gebieden zien. Als je op de rand van een bezet en een bevrijd gebied bent is het tevens mogelijk om heen en weer te lopen tussen zwart-wit en kleur, waarbij alles in real-time wordt weergegeven.

Wil je meer weten over The Saboteur? Lees dan ook eens onze E3-preview!

The Saboteur verschijnt 4 december voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    -050- Critical's avatar

    speelen:D is zo vet
    goede specs;)

  2.   
    brend5's avatar

    kan je het met dit op low draaien of hoger ??

    Processor:
    Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2200 @ 2.20GHz (2 CPUs), ~2.2GHz
    Memory:
    2048MB RAM
    Hard Drive:
    307 GB
    Video Card:
    NVIDIA GeForce 7050 / NVIDIA nForce 610i

    ik hoop dat het een beetje goed staad

  3.   
    Dark_Phoenix's avatar

    ”brend5″ schreef, "kan je het met dit op low draaien of hoger ??

    Processor:
    Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2200 @ 2.20GHz (2 CPUs), ~2.2GHz
    Memory:
    2048MB RAM
    Hard Drive:
    307 GB
    Video Card:
    NVIDIA GeForce 7050 / NVIDIA nForce 610i

    ik hoop dat het een beetje goed staad"

    Ook niet hoog maar ook niet laag dus waarschijnlijk is het beste om de instellingen normaal te zetten. Maar je kan dit spel dus zeker spelen op laag. Je video kaart en je processor zorgen ervoor dat je niet op alle hoogst kan draaien.

  4.   
    )GN(-Erik's avatar

    Weer minimaal voor mij 😛

  5.   
    Umbra's avatar

    Waarschijnlijk liggen de minimum specs nog wat hoger, want ontwikkelaars geven altijd lagere specs op zodat hun spel beter zou verkopen.

    Ik wil niet direct zeggen dat dit verwerpelijke praktijken zijn (je moet het toch verkopen), maar voorzichtigheid is toch geboden ;).