Ontwikkelaar meldt meer speeltijd voor The Saboteur

The Saboteur laat nog even op zich wachten, tot 4 december, maar gelukkig zorgt dit wachten wel voor meer content. Volgens lead designer Tom French duurt het hoofdverhaal 20 tot 25 uur, terwijl hij enkele maanden geleden nog over 12 tot 18 uur aan gameplay sprak. French vertelde:

    “The main story of the game we’re seeing as 20-25 hours. Then there are side missions as well, which are probably about another five hours of content.”

De bezetting van Frankrijk door de nazi’s speelt in The Saboteur slechts op de achtergrond een rol. Geen bestorming van Normandië of als een elite-soldaat alle bezetters om zeep helpen, nee, het verhaal gaat namelijk over een gewone Ierse coureur die in Parijs is op het moment dat Hitler begint met de invasie. Deze knul, Sean, is simpelweg op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.

In de 3e persoons omgeving zal je met stealth en sabotage verder komen dan puur voor de actie te kiezen. Je probeert constant om niet verdacht te zijn en buiten de aandacht van de nazi’s te blijven. Een “suspicion meter” geeft aan of de vijand je met rust laat, of dat ze direct het vuur openen als ze je zien. Mocht je onverhoopt toch in een handgemeen terecht komen, dan zal je eerder gebruik maken van lompe klappen en kopstoten dan technische aanvallen en het breken van iemands nek. Je bent immers geen getrainde soldaat.

Sean’s kwaliteiten als coureur komen ook goed van pas, want je zult diverse voertuigen kunnen gebruiken in de straten van Parijs. Die zal je nodig hebben om uit de handen van de politie te kunnen blijven. Hierbij geldt het plan van ontwikkelaar Pandemic dat je alles kunt gebruiken wat je ziet; een soort Grand Theft Auto-stijl, maar dan in de jaren ’40.

Een ander bijzonder aspect van The Saboteur is het “Will to Fight” systeem. Zoals bekend zullen de delen van het level die nog bezet zijn zwart-wit gekleurd zijn, verstoken van enige kleur en hoop. Als de bevrijding van een bepaald gebied echter vordert, zal dat deel van het level kleur krijgen. De inwoners krijgen weer hoop en zijn bereid om te helpen bij het verzet tegen de nazi’s. Het kleurgebruik zal dus niet alleen iets visueels zijn, je zult ook daadwerkelijk een verschil qua gameplay krijgen. Daarnaast kan je ook vanaf de daken van gebouwen de verschillend gekleurde gebieden zien. Als je op de rand van een bezet en een bevrijd gebied bent is het tevens mogelijk om heen en weer te lopen tussen zwart-wit en kleur, waarbij alles in real-time wordt weergegeven.

Wil je meer weten over The Saboteur? Lees dan ook eens onze E3-preview!

The Saboteur verschijnt 4 december voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    Jarek's avatar

    Dit lijkt me best een aardige game 😀

  2.   
    b00m666's avatar

    fantazy schreef, "Dit lijkt me best een aardige game :D"

    ik denk niet zo ik koop hem wel als ie veel goedkoper ism rond de 25-30 euro duurt wel ff maar boeit me nie”D

    denk niet dat het veel waard is maar je moet het altijd proberen

  3.   
    JVB93's avatar

    b00m666″][quote=”fantazy schreef, "Dit lijkt me best een aardige game :D"

    ik denk niet zo ik koop hem wel als ie veel goedkoper ism rond de 25-30 euro duurt wel ff maar boeit me nie”D

    denk niet dat het veel waard is maar je moet het altijd proberen[/quote]

    Deze game lykt me de verrassing van het jaar eigenlijk.