Demo Play straks ook voor handhelds van Nintendo

Tijdens de E3 onthulde Nintendo al Demo Play, een nieuwe functionaliteit in games die het mogelijk maakt om bepaalde lastige stukken over te slaan door ze door de computer zelf te laten spelen. Hiermee wil men vooral casual gamers tegemoet komen, die liever niet te lang in een bepaald deel van een game vast zitten omdat ze niet weten hoe ze verder moeten komen.

Demo Play zal echter ook naar de Nintendo DS en DSi komen, zo is vandaag duidelijk geworden. Het is nog onduidelijk welke handheld-titels hier gebruik van gaan maken. Wel was eerder al onthuld dat New Super Mario Bros. Wii over Demo Play zal beschikken.

New Super Mario Bros. is de eerste echte 2D Mario-game voor de Nintendo Wii. We hebben hier alleen niet met zomaar een 2D Mario-game te maken, want New Super Mario Bros. heeft een multiplayer met ondersteuning voor vier spelers. Zo zul je in staat zijn om door het gehele spel met onder andere Mario, Luigi en Toad tegelijk te spelen. Naast deze multiplayer maken we kennis met nieuwe upgrades zoals een propeller-pak, vernieuwde werelden en competitieve gameplay.

New Super Mario Bros. verschijnt eind dit jaar voor de Nintendo Wii. In 2006 verscheen er al een Nintendo DS-versie.

  1.   
    Spam-Fischer's avatar

    hoeveel mario games zijn er?

  2.   
    Mattmerize's avatar

    Spam-Fischer schreef, "hoeveel mario games zijn er?"

    Zo rond de 90.

  3.   
    martijn901's avatar

    ik zie dit gewoon net als cheaten 👿 👿

  4.   
    nurie's avatar

    ”martijn901″ schreef, "ik zie dit gewoon net als cheaten 👿 👿 "

    hmm, bij sommige games is het wel handig, bij mirrors edge bijvoorbeeld, zie ik het even niet, niet dat het moeilijk is maar het game-design binnen is irritant, dat irriteert me zo dat ik de game even wegleg, maar voor moeilijke stukken zou ik het niet gebruiken

  5.   
    martijn901's avatar

    nurie schreef, "

    ”martijn901″ schreef, "ik zie dit gewoon net als cheaten 👿 👿 "

    hmm, bij sommige games is het wel handig, bij mirrors edge bijvoorbeeld, zie ik het even niet, niet dat het moeilijk is maar het game-design binnen is irritant, dat irriteert me zo dat ik de game even wegleg, maar voor moeilijke stukken zou ik het niet gebruiken
    "

    ik ken je probleem dat je ergens vast zit en de weg niet weet, en dus niet verder kan maar dan kan je ook een filmpje op internet kijken en dan kan je ook zien hoe je verder kunt. 8)

  6.   
    PixelShooter's avatar

    Hmm.. dit verpest ’n beetje het zelf zoeken naar de oplossing en het gevoel van ‘ik-het-heb-zelf-gevonden’.

  7.   
    nurie's avatar

    weet ik, maar ik wil niet altijd op alt+tab drukken, dat maakt de game ook best vervelend

    @pixelshooter, hangt ervan af welke game, bij sommige heb ik dat gevoel niet omdat je ook niet echt een reward krijgt ofoz

  8.   
    Mattmerize's avatar

    Dat gevoel is die beloning. Het gevoel van voldoening wat games je geeft is hetgene wat games zo succesvol maakt. Feit is, dat veel gamers niet gaan opzoeken hoe het moet, maar het spel links laten liggen als ze niet verder komen. Dat wil je als de producent niet, want zo krijgt de consument slechte gedachtes over jouw game. Als er vervolgens een sequel komt zal de consument deze minder snel kopen omdat het dezelfde naam heeft als dat spel wat zo moeilijk is.

    Dit hier geeft een snelle manier om even te kijken hoe het moet. Op deze manier kan je je eigen game-ervaring neerzetten. Je zou dit eigenlijk alleen maar kunnen gebruiken, maar dan krijg je niet dat gevoel van voldoening erbij. Daarnaast moet je als ontwikkelaar eigenlijk wel een extra beloning geven. Bijvoorbeeld een gaaf in-game wapen als je het hele spel uitspeelt zonder 1 keer deze functie te gebruiken. (Het gebruiken van deze functie moet dus een beetje worden ontmoedigd.)

    Daarnaast is het een keuze om deze functie te gebruiken, wat wel belangrijk is voor hardcore gamers. Je hoeft het niet te gebruiken, het is optioneel. Wat heeft dit als gevolg? De ontwikkelaars hoeven hun game niet nog simpeler te maken om een groter publiek aan te spreken. Nu implementeer je dit in je spel, en kan je net weer wel die leuke maar pittige puzzel erin houden.

    Zo kan je als hardcore gamer gewoon het gave spel spelen met de pittige puzzels en uitdagende vijanden, en kan je als casual gamer zo af en toe de hulplijn bellen zodat je weer snel verder kan.