Killzone 2 krijgt vandaag patch v1.27

Guerrilla Games heeft laten weten dat vandaag in de loop van de ochtend een nieuwe patch voor Killzone 2 online zal verschijnen. Patch v1.27 zorgt er vooral voor dat het vinden van en spelen met vrienden veel gemakkelijker wordt. Daarnaast zijn er tweaks voor de Skirmish Mode doorgevoerd, zodat deze ook voor spelers met een tragere internetverbinding interessant is.

Verder voegt de patch een nieuwe “High Precision” optie toe aan het controller configuratiemenu. Als je deze optie inschakelt, zal de analoge stick veel gevoeliger zijn voor kleine bewegingen. Met de High Precision optie uitgeschakeld speelt de game net als voorheen en er is dus ook geen sprake van een radicale aanpassing aan de besturing.

Ten slotte worden er nog algemene tweaks en fixes doorgevoerd om de balans te optimaliseren. Zo werd de Assault Badge als te krachtig beschouwd door veel spelers en heeft Guerrilla Games de geluiden uit de community direct opgepakt en verwerkt. Dankzij de nieuwe patch wordt de Armor Ability van de Assault Badge verlaagd van 100 naar 50 hit points en ook heeft men het benutten van een Sentry Bot dankzij de Tactician Badge verbeterd.

Killzone 2 is het vervolg op het origineel uit 2004 voor de PlayStation 2 en speelt zich af na de gebeurtenissen uit Killzone: Liberation voor de PSP. In deze serie heeft de mensheid het aan de stok met de Helghast, een alienras dat meer op de rechtopstaande mens lijkt dan de buitenaardse wezens van bijvoorbeeld Halo of Resistance. Deze oranje-ogige griezels zijn inmiddels met succes van onze aardkloot afgetrapt, maar net zoals in Gears of War 2 nemen de mensen geen genoegen met dit tijdelijke gevoel van vrede. Daarom gaat het Aardse leger, ISA geheten in Killzone 2, richting de planeet van de Helghast om de rekening te vereffenen.

Jij hebt een ISA-soldaat onder de knoppen en bevecht de Helghast in een squad. Opvallend in vergelijking met andere schietspellen is dat realisme een behoorlijk grote rol in neemt, zeker meer dan in het eerste deel. Dit is onder andere af te lezen aan de manier van gameplay die het spel van je verwacht. Als een kip zonder kop al sproeiend door de levels rennen is er zeker niet bij en wordt, met name op de hogere moeilijkheidsgraad, genadeloos afgestraft.

Wil je meer weten over Killzone 2? Lees dan eens onze uitgebreide review!

Killzone 2 is reeds verschenen voor de PlayStation 3.

  1.   
    VanishNL's avatar

    dus ze maken de assault minder krachtig ๐Ÿ˜ฎ jammer, die was juist fijn als je flink aan het rushen was ๐Ÿ˜†

  2.   
    superdedupe's avatar

    jah lekker melee aanvallen doen xD

    maar i vind wel dat de warior kutwapens heeft ๐Ÿ™

  3.   
    Mattmerize's avatar

    Misschien dat ik nu dan eens ga proberen die sentry turret-badge te halen. Die was namelijk echt onmogelijk. Je kon al blij zijn als zo’n ding 2 kills maakte. In een potje van 2 uur.

  4.   
    DutchFreeze's avatar

    Matthijsjuh schreef, "Misschien dat ik nu dan eens ga proberen die sentry turret-badge te halen. Die was namelijk echt onmogelijk. Je kon al blij zijn als zo’n ding 2 kills maakte. In een potje van 2 uur."

    Ik hoop dat je naar verhouding spreekt?
    Anders is het wel heel gaar

  5.   
    zombieater's avatar

    Lijkt me weer een goede patch ๐Ÿ˜€ Ik ga straks weer ff spelen ๐Ÿ˜€

  6.   
    Dy-88's avatar

    ik merk toch wel dat er dan veel fouten zitten in de game. dat is best zonde.
    en ook jammer, want het is echt een goeie Ps3 excl.
    maar ik moet ook niet overdrijven:

    DIE SHIT IS GAAF!