Eerste details opgedoken omtrent karmasysteem van inFamous

De Game Developers Conference in San Francisco is inmiddels goed van start gegaan en ook de free-roaming game inFamous is op de beursvloer aanwezig. Dankzij demonstraties van de game is vandaag ook wat meer bekend geworden omtrent het karmasysteem van inFamous.

Hoofdpersoon Cole hoeft immers niet per se zijn krachten te gebruiken om alleen maar goed te doen, hij kan ook gewoon zelfzuchtig zijn. De game kent namelijk een karmasysteem met zeven levels, waarmee aangegeven wordt hoe goed of slecht Cole zich gedraagt. Een meter in beeld geeft ook aan hoe het met je karma gesteld is. Doe je veel goeds, dan kan je opklimmen tot de status van Guardian, Champion en Hero. Word je steeds slechter, dan liggen rangen als Thug, Outlaw en Infamous op je te wachten.

De keuze voor goed of slecht zal ook visueel tot uiting komen. Als je besluit om Cole vooral goed gedrag te laten vertonen, dan zijn z’n elektrische aanvallen blauw van kleur en draagt hij schone kleding. Wanneer je vooral kwaad doet, krijgt Cole rode bliksem om zich heen, wordt z’n gezicht bleek en krijgt hij tevens vuil op zijn gezicht en kleding. De visuele indicaties van je karma worden sterker naarmate je een hoger karma-level bereikt.

Het verhaal van inFamous draait om Cole, een alledaagse man die een pakketje moet afleveren in het centrum van Empire City. Uit het niets vindt er ineens een enorme explosie plaats die meerdere blokken van de stad verwoest. Wonder boven wonder overleeft Cole deze ramp en daar komt nog eens bij dat hij zich een beetje vreemd begint te voelen…

Stukje bij beetje ontwikkelt hij namelijk superkrachten die hem in staat stellen om elektrische aanvallen uit te voeren. Terwijl de stad in chaos vervalt en overspoeld wordt door krachtige criminelen, wil het toeval dat Cole door de media in verband wordt gebracht met de ramp. Zodoende ben je niet alleen bezig met het beheersen van je nieuwe krachten, maar ook moet je er rekening mee houden dat je een gezocht persoon bent.

inFamous wordt in juni verwacht voor de PlayStation 3.

  1.   
    Mattmerize's avatar

    Ok, maar wat zijn de GEVOLGEN van je karma? Bijvoorbeeld in Far Cry 2 gaat men zich anders gedragen naarmate je “bekender” wordt, maar het heeft geen gevolgen qua plottwist of gameplay. Wat doet je karma dus met de game?