Herrijzenis middels checkpoints in Diablo III

Op de Battle.net forums van Blizzard heeft een officieel Blizzard-lid onder de naam Bashiok details vrijgegeven omtrent het death-systeem van Diablo III. De game zal namelijk gebruik maken van een checkpoint systeem, waarbij je in dungeons en dergelijke nieuwe checkpoints tegenkomt waar je in geval van dood zal respawnen met een beetje leven en mana. Dit systeem is erg vergeeflijk maar dat werd ook meteen erkend:

    “It’s obviously a very forgiving system as it is. It’s just too early to put a ton of thought in to what penalties there should be, if any, added on top of it.”

De mogelijkheden voor de toekomst liggen dus nog open, maar de basis is gelegd.

Diablo III logo

Diablo III heeft onder andere een hotbar, wat wil zeggen dat er snel gewisseld kan worden tussen vaardigheden, maar ook dat de game volledig met de muis gespeeld kan worden. Niet geheel onverwacht ziet de game er goed uit, met grote groepen vijanden, bruikbare omgevingen en vernietigbare muren. Zo kun je die laatste mogelijkheid gebruiken om vijanden te verpletteren. Net als in Devil May Cry 4 kun je items oppaken die meteen je health aanvullen.

Diablo III verschijnt op een nog onbekende datum voor de PC.

  1.   
    )GN(-Erik's avatar

    Oh dat is wel goed, want bij zulk soort games vond ik het echt irritant als je dood ging, dat je weer helemaal bij een speciaal savepoint moest beginnen 😛 Maar nu hoeft dat dus niet meer

  2.   
    -050- Critical's avatar

    ik vind dit altijd wel fijn maar of het wel bij diablo past? 😳 ik weet t niet toch geef ik blizzard alle vertrouwen 😉

  3.   
    ricklolps3's avatar

    )GN(-Erik schreef, "Oh dat is wel goed, want bij zulk soort games vond ik het echt irritant als je dood ging, dat je weer helemaal bij een speciaal savepoint moest beginnen 😛 Maar nu hoeft dat dus niet meer"

    vond het best vet 8)

  4.   
    JPO's avatar

    weinig anders dan in Diablo 2 dus, waar je in de stad respawnde en je met de waypoints gewoon terug kon gaan als je het waypoint in de buurt gevonden had. Want zo als ik het nu begrijp moet je dus wel eerst dat punt vinden wil je het kunnen gebruiken.