Diablo III in voltijds contentproductie

In de nieuwste podcast van Blizzard onthult Jay Wilson dat Diablo III zich al in een vergevorderd stadium bevindt. De ontwikkelteams zijn nu volledig gefocust op het ontwikkelen van content. Wilson verklaart dat de onderliggende engine erg degelijk in elkaar zit, waardoor dit mogelijk is. Verder zinspeelde Wilson ook op een aantal nieuwe dingen die we mogen verwachten:

    “[…] most of the design team is still on Act 1 because we’re refining and improving the quests and flow, and some of the big game systems that we haven’t really announced yet.”

Ook ging Wilson in op de algemene werkwijze van Blizzard. Het principe is dat elk stukje game heel vaak getoetst en opnieuw gedaan wordt, gereviseerd of herbouwd.

    “If we haven’t rebuilt something five times it really doesn’t deserve to be shipped. That’s pretty much our policy.”

Op zich is een dergelijk motto zeer prijzenswaardig aangezien het fenomenale games oplevert. De keerzijde is echter dat een release date op deze manier nog niet gauw in zicht komt.

Wil je meer horen van Blizzards mannen achter de schermen, check dan de volledige podcast.

Diablo III logo

Diablo III heeft onder andere een hotbar, wat wil zeggen dat er snel gewisseld kan worden tussen vaardigheden, maar ook dat de game volledig met de muis gespeeld kan worden. Niet geheel onverwacht ziet de game er goed uit, met grote groepen vijanden, bruikbare omgevingen en vernietigbare muren. Zo kun je die laatste mogelijkheid gebruiken om vijanden te verpletteren. Net als in Devil May Cry 4 kun je items oppaken die meteen je health aanvullen.

Diablo III verschijnt op een nog onbekende datum voor de PC.

  1.   
    stormtrooper's avatar

    Zo weer wat slimmer