Pandemic maakt meer details bekend over Saboteur

Enkele weken geleden kwam het officiële bericht van Pandemic Studios dat er gewerkt wordt aan Saboteur, een soort free-roaming WO II-game. Het wachten was nog op meer details over deze game en die zijn vandaag bekend gemaakt door de ontwikkelaar.

Allereerst is duidelijk gemaakt dat de bezetting van Frankrijk door de nazi’s slechts op de achtergrond een rol speelt. Geen bestorming van Normandië, of als een elite-soldaat alle bezetters om zeep helpen, nee, het verhaal gaat namelijk over een gewone Ierse coureur die in Parijs is op het moment dat Hitler begint met de invasie. Deze knul, Sean, is simpelweg op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.

In de 3e persoons omgeving zal je met stealth en sabotage verder komen dan puur voor de actie te kiezen. Je probeert constant om niet verdacht te zijn en buiten de aandacht van de nazi’s te blijven. Een “suspicion meter” geeft aan of de vijand je met rust laat, of dat ze direct het vuur openen als ze je zien. Mocht je onverhoopt toch in een handgemeen terecht komen, dan zal je eerder gebruik maken van lompe klappen en kopstoten dan technische aanvallen en het breken van iemands nek. Je bent immers geen getrainde soldaat.

[SCREENSHOTS]

Sean’s kwaliteiten als coureur komen ook goed van pas, want je zult diverse voertuigen kunnen gebruiken in de straten van Parijs. Die zal je nodig hebben om uit de handen van de politie te kunnen blijven. Hierbij geldt het plan van ontwikkelaar Pandemic dat je alles kunt gebruiken wat je ziet; een soort Grand Theft Auto-stijl, maar dan in de jaren ’40.

Een ander bijzonder aspect van Saboteur is het “Will to Fight” systeem. Zoals bekend zullen de delen van het level die nog bezet zijn zwart-wit gekleurd zijn, verstoken van enige kleur en hoop. Als de bevrijding van een bepaald gebied echter vordert, zal dat deel van het level kleur krijgen. De inwoners krijgen weer hoop en zijn bereid om te helpen bij het verzet tegen de nazi’s. Het kleurgebruik zal dus niet alleen iets visueels zijn, je zult ook daadwerkelijk een verschil qua gameplay krijgen. Daarnaast kan je ook vanaf de daken van gebouwen de verschillend gekleurde gebieden zien. Als je op de rand van een bezet en een bevrijd gebied bent is het tevens mogelijk om heen en weer te lopen tussen zwart-wit en kleur, waarbij alles in real-time wordt weergegeven.

Ten slotte lijkt de kans groot dat er een co-op functie zal komen, zowel online als offline. Het is echter nog aan de ontwikkelaar en uitgevers om te beslissen of dit daadwerkelijk in de game zal komen.

Saboteur staat gepland voor 2008 en zal naar verwachting verschijnen voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    Ruudjee's avatar

    ik moet het nog zien gebeuren..

  2.   
    paramara's avatar

    lijkt me echt een heerlijk spel hoor:D

  3.   
    ricklolps3's avatar

    hoe gaat dit spel 😕

  4.   
    Geniaal's avatar

    Ik als hoofdrol xD 😛 . Het is ook goed dat ie waarschijnlijk op de PC uitkomt ik ga hem zeker kopen 🙄 🙂

  5.   
    Rock-in's avatar

    Eindelijk niet t standaard verhaal van WO II ….

  6.   
    Bub’z's avatar

    ik vind het idee goed, de screens zien er ook leuk uit…
    dus dit kan best een goede game worden!

  7.   
    Gold_Thunder's avatar

    Eindelijk eens een origineel iets binnen het WO II genre! 😉

  8.   
    sparten117's avatar

    hehe eindelijk een game met het verzet in de hoofdrol goed gedaan jongens 😛

  9.   
    Remmie!'s avatar

    ckkers

  10.   
    Dilliemaster's avatar

    k moet die game hebbe
    👿