Nintendo vraagt patent aan op technologie

Nintendo heeft reeds patent aangevraagd op een nieuwe technologie. De technologie, genaamd Displacement Mapping, gaat over het mogelijk maken van een nieuwe vorm van graphics. Of dit beter/scherpere graphics oplevert is onduidelijk. De geruchten gaan namelijk dat de nieuwe console van Nintendo, met als productienaam Revolution, niet kan tippen aan de systeemspecificaties van de Xbox 360 en de PlayStation 3. Misschien dat de techniek goede graphics kan vormen zonder al te hoge systeemeisen? Vroeger stond Nintendo ook al bekend om prachtige graphics met minimale middelen. Onder andere hierdoor heeft Nintendo een grootse naam gevestigd.

  1.   
    defjam's avatar

    waar slaat dit plaatje eigenlijks op mischien staat dat er maar ik begrijp et niet helemaal ๐Ÿ˜•

  2.   
    Diede's avatar

    Door deze technologie kunnen dingen (zoals deze romp) gedetailleerder worden. Dat probeert nintendo aan te geven door dit plaatje: het eerste stadium bestaat uit “vlakken”, het tweede plaatje is een stadium verder, om te laten zien hoe gedetailleerd het kan zijn!

  3.   
    Rijstekorrel's avatar

    ik vind het plaatje maar een raar voorbeeld

  4.   
    Gertyboy's avatar

    Ik vind het juist duidelijk! ๐Ÿ˜€

  5.   
    Joost Nijhof's avatar

    dik!

  6.   
    Cirdan's avatar

    ja het maakt idd duidelijk!!

  7.   
    Fawaka-W's avatar

    op de gamecube schijfjes 1.5 gig waren de spellen even mooi dan op de xbox/ps2 schijf 4.5 gig.
    als ze dat al kunnen laat staan wat ze kunnen doen met 12 gig!

  8.   
    none's avatar

    iemand lulde tegge mien dat de revo. iets moojer wert dan de geemkjup ๐Ÿ˜•

  9.   
    Eggie124's avatar

    dat weet je toch nog niet der is haast niks duidelijk over de revo…

  10.   
    Rijstekorrel's avatar

    ik vind het maar een raar vorobeeld omdat een pak uit een spel er zo niet op de cube eruit ziet

  11.   
    Fawaka-W's avatar

    Reactie door Crimineeltj op woensdag 14 december, 2005 – 17:56
    ik vind het maar een raar vorobeeld omdat een pak uit een spel er zo niet op de
    cube eruit ziet

    nee ze bedoelen : op de gamecube heb je pakken die gewoon vlak zijn neem als voorbeeld Zelda.
    die is gewoon groen.

    op de Rev zou het pak dus Groen met Kreukels en ect zijn. dus meer details.

  12.   
    nEels's avatar

    Ja maar de eerste Zelda-game voor de Cube was cell-shaded, logisch dus dat het vlak helemaal groen was zonder veel extra details. ๐Ÿ˜‰

  13.   
    Fawaka-W's avatar

    nee maar de eerste 3d zelda op de N64 daarmee moet je het vergelijken.

  14.   
    YpoX's avatar

    thanks!!! maar iemand hier zij dat de gamecube (ofzo) met 1,5 pic even goed was dan de ps 2 en xbox die meer hebben, nou ik hem al vaak me gamecube gespeeld maar dat ding kan de ps2 en de X box echt niet inhalen, misschien word de revolution de doorbraak zodat je de nintendo ook echt gaat halen om de graphics.

  15.   
    nEels's avatar

    De Gamecube zit qua hardware tussen de PlayStation 2 en Xbox in. Wat betreft de next-gen consoles zal de ‘Revolution’ waarschijnlijk de minste grafische kwaliteit kunnen weergeven. Maar misschien dat Nintendo met dit patent beter gebruik kan maken van de processorkracht en ons hele mooie dingen gaat voorschotelen!? We zien ’t vanzelf, volgend jaar.

  16.   
    nEels's avatar

    Zie hier de link naar een Wikipedia-artikel over displacement mapping voor wat aanvullende informatie over deze techniek.

  17.   
    CHAOS's avatar

    COOL . its mooi gedetailleerd ๐Ÿ˜€