Nintendo heeft reeds patent aangevraagd op een nieuwe technologie. De technologie, genaamd Displacement Mapping, gaat over het mogelijk maken van een nieuwe vorm van graphics. Of dit beter/scherpere graphics oplevert is onduidelijk. De geruchten gaan namelijk dat de nieuwe console van Nintendo, met als productienaam Revolution, niet kan tippen aan de systeemspecificaties van de Xbox 360 en de PlayStation 3. Misschien dat de techniek goede graphics kan vormen zonder al te hoge systeemeisen? Vroeger stond Nintendo ook al bekend om prachtige graphics met minimale middelen. Onder andere hierdoor heeft Nintendo een grootse naam gevestigd.
Nintendo vraagt patent aan op technologie
Door - op
waar slaat dit plaatje eigenlijks op mischien staat dat er maar ik begrijp et niet helemaal ๐
Door deze technologie kunnen dingen (zoals deze romp) gedetailleerder worden. Dat probeert nintendo aan te geven door dit plaatje: het eerste stadium bestaat uit “vlakken”, het tweede plaatje is een stadium verder, om te laten zien hoe gedetailleerd het kan zijn!
ik vind het plaatje maar een raar voorbeeld
Ik vind het juist duidelijk! ๐
dik!
ja het maakt idd duidelijk!!
op de gamecube schijfjes 1.5 gig waren de spellen even mooi dan op de xbox/ps2 schijf 4.5 gig.
als ze dat al kunnen laat staan wat ze kunnen doen met 12 gig!
iemand lulde tegge mien dat de revo. iets moojer wert dan de geemkjup ๐
dat weet je toch nog niet der is haast niks duidelijk over de revo…
ik vind het maar een raar vorobeeld omdat een pak uit een spel er zo niet op de cube eruit ziet
Reactie door Crimineeltj op woensdag 14 december, 2005 – 17:56
ik vind het maar een raar vorobeeld omdat een pak uit een spel er zo niet op de
cube eruit ziet
nee ze bedoelen : op de gamecube heb je pakken die gewoon vlak zijn neem als voorbeeld Zelda.
die is gewoon groen.
op de Rev zou het pak dus Groen met Kreukels en ect zijn. dus meer details.
Ja maar de eerste Zelda-game voor de Cube was cell-shaded, logisch dus dat het vlak helemaal groen was zonder veel extra details. ๐
nee maar de eerste 3d zelda op de N64 daarmee moet je het vergelijken.
thanks!!! maar iemand hier zij dat de gamecube (ofzo) met 1,5 pic even goed was dan de ps 2 en xbox die meer hebben, nou ik hem al vaak me gamecube gespeeld maar dat ding kan de ps2 en de X box echt niet inhalen, misschien word de revolution de doorbraak zodat je de nintendo ook echt gaat halen om de graphics.
De Gamecube zit qua hardware tussen de PlayStation 2 en Xbox in. Wat betreft de next-gen consoles zal de ‘Revolution’ waarschijnlijk de minste grafische kwaliteit kunnen weergeven. Maar misschien dat Nintendo met dit patent beter gebruik kan maken van de processorkracht en ons hele mooie dingen gaat voorschotelen!? We zien ’t vanzelf, volgend jaar.
Zie hier de link naar een Wikipedia-artikel over displacement mapping voor wat aanvullende informatie over deze techniek.
COOL . its mooi gedetailleerd ๐