Doom 3 – Interview

Het is dé bakermat van de shooter: Doom. Het zal dan ook niet lang duren voordat deze mateloos populaire game het cijfer drie achter zijn naam kan zetten. Dit jaar moet het dan eindelijk gebeuren: Doom 3 moet in de winkels liggen.

Om weer eventjes vooruit te kunnen had GamePro.com een interview met twee makers van de game. In het interview wordt er vooral op de developpers zelf in gegaan. Er komen geen schokkende feiten aan bod, maar wel leuke details voor de fans onder ons. Klik hier voor het interview.

    GP: Does keeping things low-profile help the hype or hurt the hype?

    MS: It probably is a personal thing. I think there are people out there who think we’re ridiculous about it and people out there who respect the decision to keep some of it secret. There’s a lot of people who don’t want spoilers — people who don’t read articles just so they have a completely fresh experience. If we tried to gear everything we did to make everyone happy — I mean, we say this on the design side: We try to give our fans a good experience, but we don’t necessarily playtest with tons of people and make changes based on every single person’s feedback. I think the same thing goes into our strategy on revealing information about the game. If you want information about it, we’ll get it out there, in good time, and always give something new to look at or something new to read about, and hopefully not overdo it.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren