Gearbox: Duke Nukem Forever was een noodzakelijk kwaad

Na een ongekend lange periode van ontwikkelen en vooral onzekerheid lag Duke Nukem Forever in de zomer van 2011 eindelijk in de winkelrekken. De reacties waren echter zeer gemengd. Wij beloonden de game in onze Duke Nukem Forever review met een mooie voldoende, maar er kwam ook heel veel kritiek op de game. Volgens ontwikkelaar Gearbox Software, die in 2010 de Duke Nukem-licente oppakte, was het uitbrengen van Duke Nukem Forever een noodzakelijk kwaad.

Gearbox-baas Randy Pitchford vertelde dat het uitbrengen van Duke Nukem Forever de tol was die men moest betalen om Duke Nukem een kans te kunnen geven in de toekomst:

I did not acquire the franchise merely so people could experience Duke Nukem Forever. That was, sort of, the toll to pay to give Duke Nukem a chance at a future.

So yes. In fact, we’ve done some concept development. The challenge is that Gearbox is very busy. A faster way would be if the correct developer would become interested and we’d work with them. I think that’s it’s a challenging problem but there’s no doubt that, when it does happen, the entire industry will turn its head. Getting attention in this industry is one of the hardest things to do.

Kortom, Gearbox wil dolgraag een nieuwe Duke Nukem maken die de franchise in ere kan herstellen, al is hulp van een extern ontwikkelteam dan wel hard nodig.

Heeft de Duke nog een toekomst? Of heeft Duke Nukem Forever de franchise voorgoed verpest? Laat het weten in de reacties!

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Een van mijn grote spijt momenten van 2011.

    Als je de volgende keer opnieuw je een “blast from the past” brute game wil ontwikkelen met one liners die het daglight kan verdragen in deze tijd…

    Kijk dan maar eens goed naar Shadow Warior (2) !
    Een mooi voorbeeld hoe je dit soort games opnieuw moet uitbrengen!

  2.   
    Gajes859's avatar

    Ik kijk het aan en koop hem als het me aanstaat. Zo werkt dat toch ? 8)