Elite: Dangerous toch geen offline-modus

Space transport- en combat simulator Elite: Dangerous, die op 16 december zal verschijnen, zal toch geen offline-modus bevatten. Dat heeft ontwikkelaar Frontier Developments bekend gemaakt. Hoewel de game oorspronkelijk bedoeld was om plaats te vinden in een online wereld, werd in de FAQ op Kickstarter wel gesproken over een offline modus. Nu is dus besloten om dit gedeelte te annuleren.

A fully offline experience would be unacceptably limited and static compared to the dynamic, ever unfolding experience we are delivering,
Volgens de CEO van Frontier Developments, David Braben, zou een offline ervaring bij lange na niet kunnen tippen aan de beleving in een levendige online wereld. Dit betekent overigens niet dat de game geen singleplayer zal bevatten, maar je zult wel online moeten zijn zodat de server het sterrenstelsel van synchroniseren.

  1.   
    ronineter's avatar

    Compleet Begrijpelijke Beslissing. In het begin leek dit nog wel een haalbare kaart, echter kwamen ze later in de development erachter dat compleet offline een onhaalbaar omdat de wereld dan te statisch zou worden. De huidige Singleplayer modus gebruikt de internet verbinding om bijvoorbeeld goederen, oorlogen, Ontdekkingen en welke factie aan de macht is in een systeem te updaten. Als ze dit dynamisch genoeg willen maken voor Offline Modus dan zullen ze hier veel werk aan moeten verrichten en de meeste mensen die hiervan Profiteren zijn toch de piraten.