De knappe bazin Jade Raymond van ontwikkelstudio Ubisoft in de Canadese hoofdstad Toronto heeft bekendgemaakt dat haar studio bezig is met de nieuwe Splinter Cell. Jade Raymond, die ook nog heeft gewerkt aan het IP Assassin’s Creed alvorens ze augustus vorig jaar naar Toronto vertrok, maakte ook bekend met een tweede AAA-titel bezig te zijn.
Aan dit project zou ze echter een kleinere groep mensen op ingesteld hebben. Als verklaring gaf ze hiervoor dat een AAA-titel langzaam vorm krijgt en aangroeit tot een grote titel. Details over dit tweede project zijn nog niet bekend.
- All of the core team from Conviction, such as producers Alex Parizeau and Maxime Béland, has relocated with me from Montreal. Where you develop a game does have an impact on who it appeals to… When you think of it like that, I think the Splinter Cell franchise fits Toronto.”
[…]
“Due to the flexible team sizes needed in triple-A game production most triple-A teams start small, swell during production, and return to a steady level afterward”
De pittige tante stond er daarnaast op dat de studio alleen AAA-titels wilt gaan ontwikkelen en niet bijvoorbeeld belabberde DS-titels. Ze denkt dat ze hierdoor het beste talent naar de studio kan trekken. Ze voegde er daarnaast ook nog aan toe dat ze graag zou willen zien dat haar studio over tien jaar rond de 800 werknemers in dienst heeft.
- “Instead of starting a studio and working on small projects, Nintendo DS or portables, we’re starting out of the gate with triple-A only. The reason that I think that’s the right strategy is that it allows us to attract the best talent right off the bat.”
Alles best zolang het maar niet ubisoft shangai is. ik heb nog steeds trauma’s van de bugs in double agent.
Heeft splinter cell conviction een open einde ????
Ik denk wel dat ze ook wel een PS3 variant maken… Ik vertrouw erop…
Laat maar komen kep enorm genoten van Splinter Cell Conviction.
Leuke dame 😆
Ja man 😳
kijken mag aanraken niet 😛
whooptie jade:D
hmm montreal :'(?
Beschuitje eten , dame ? 😳