PC-gamers hebben het regelmatig zwaar te verduren, want de lijst met games die langer op zich laten wachten groeit nog altijd. Vandaag wordt ook Colin McRae: DiRT 2 aan deze lijst toegevoegd, maar het ziet er naar uit dat het wachten meer dan goed gemaakt zal worden.
Codemasters heeft namelijk laten weten dat de PC-versie van Colin McRae: DiRT 2 gebruik zal maken van de mogelijkheden die DirectX 11 biedt. Daardoor komt de PC-versie later uit dan de console versies van DiRT 2, die al in september van dit jaar verschijnen.
Hardware die geschikt is voor DirectX 11 komt waarschijnlijk in de tweede helft van 2009 op de markt en na de lancering van Microsoft Windows 7 op 22 oktober 2009 is DirectX 11 ook beschikbaar voor de PC. Codemasters heeft daarom besloten om de PC-versie van Colin McRae: DiRT 2 te onderwerpen aan een ontwikkelprogramma om deze te laten profiteren van de extra mogelijkheden die DirectX 11 biedt.
Colin McRae: DiRT 2 kent een verbeterde versie van de EGO-engine die we kennen uit het grafisch sterke GRID. Verwacht diverse off-road disciplines en sterke online spelmodi die DiRT 2 veel beter maken dan het origineel.
Colin McRae: DiRT 2 verschijnt in september 2009 voor de Xbox 360, PlayStation 3, Wii, Nintendo DS en PlayStation Portable. In december volgt nog een PC-versie, die gebruik maakt van DirectX 11.
leuk… nu moet ik weer upgraden, heb net een GTX275 ๐ฟ
Het is al een tijdje bekent dat er DX11 kwam…
ik wacht ook nog even met upgraden
i know, mar er waren verder geen games etc bekentXD maarja, nvidia komt pas volgend jaar met dx11 kaarten, zie ik dan wel verder..
Het is dan ook niet slim om telkens de beste high-end hardware te kopen ๐
Je moet mid-high gaan ๐ Dan kan je telkens je vorige rommel verkopen en nieuwe aanschaffen ๐
og, de gtx275 is qua prijs geen high end, maar midend (200E) mar je krijgt er wel een highend kaart voor:D
wat kan directx 11 dan meer, of beter, dan directx 10?? Of is het gewoon meer stabieler ofzo..? ๐ ๐
Betere shaders, textures en andere grafische dingen worden verbeterd. Ook de physics gaan er op vooruit (Als de developers er goed mee omgaan.)
Ook profiteren processors met meerdere cores van DirectX 11, wat vandaag de dag toch zeker een welkome verbetering is.
Ik wacht even op de tweede generatie DX11 kaarten, de eerste DX11 kaarten die er aan komen staan nog in de kinderschoenen. Ik hoop ook dat DirectX 11 de nieuwe standaard word, hiermee bedoel ik dat Game ontwikkelaars overstappen van DirectX 9 naar 11.
DX 10 kaarten worden gewoon ondersteund hoor voor DX11 het is gewoon een software matige vernieuwde versie
Maar DX10.1 is ook alleen voor bepaalde ATI kaarten, met een Nvidia kaart kan je die optie dan ook niet gebruiken…
Dus volgens mij is het niet alleen maar softwarematig.