Enkele dagen terug hadden we al wat eerste details van Assassin’s Creed 2, inclusief de onthulling van een nieuw personage. Inmiddels zijn de berichten uit de aankomende editie van het magazine GameInformer bevestigd, waardoor er meer details te melden zijn.
Om te beginnen ziet het er naar uit dat Jade Raymond niets met de game te maken heeft. Patrice Desiléts, die samen met Raymond aan het eerste deel werkte, is als Creative Director bij Assassin’s Creed 2 betrokken. Verder werken meer dan 240 mensen bij Ubisoft Montreal momenteel aan de game.
Zoals we uit het eerdere bericht al weten, is de hoofdrol deze keer weggelegd voor Ezio Auditore de Firenze en zal je niet langer verdrinken als je in het water terecht komt. Sterker nog, Ezio kan goed zwemmen en het water gebruiken om ongemerkt vijanden te benaderen. Aangezien de game zich onder andere afspeelt in het waterrijke Venetië is dit een vaardigheid die zeer goed van pas komt. We kunnen diverse bekende locaties en gebouwen verwachten, zoals de Basiliek van San Marco, de Canal Grande en de Rialtobrug. Ook de bekende grootheden zijn van de partij. Leonardo da Vinci zal niet slechts een passant zijn, hij is namelijk een bondgenoot van Ezio’s familie. Hij verzorgt bijvoorbeeld de vleugels waarmee Ezio kan vliegen en zo heeft da Vinci een beetje de rol die Q heeft in James Bond-films. Verder zal Machiavelli aanwezig zijn om Ezio tactische training te geven, al is het nog onzekere welke tactieken je zal leren.
De game bevat ook het Toscaanse platteland en de kans is groot dat er meer speelbare steden zijn, vermoedelijk Florence (Firenze). In tegenstelling tot het eerste deel zijn de steden deze keer geen geïsoleerde eilandjes met een saaie wildernis ertussen, maar zullen er missies zijn die steden met elkaar verbinden. Dit moet het buitengebied in Assassin’s Creed 2 een stuk interessanter maken. Daarnaast heeft men ook het standaard gamplay-patroon doorbroken. Je zult dus niet telkens weer naar het bureau moeten, informatie in de stad verzamelen en vervolgens je doelwit omleggen.
Ook het verbergen van jezelf is aangepast, want in dit tweede deel is het zelfs mogelijk om vanonder een hooiberg iemand direct aan te vallen. Dit kan echter je positie verraden, al doen vijanden er nu sowieso meer aan om je te vinden. Je bent dus niet langer per definitie veilig als je ergens uit het zicht denkt te zijn. Als de wat slimmere vijanden denken dat je mogelijk in de buurt bent, zullen ze bijvoorbeeld met een speer om zich heen prikken om je schuilplaats te ontdekken.
Wat betreft vijanden en wapens is Assassin’s Creed 2 ook enorm uitgebreid. Zo kan Ezio beschikken over wapens als een bijl, hamer, knots, speer, twee verschillende zwaarden en nog meer. Je verborgen dolken zal je automatisch gebruiken om vijanden om te leggen die je niet in de gaten hebben en daarnaast heeft elk wapen een unieke speciale aanval.
Vijanden zullen daarnaast meer variatie kennen met eigen gedrag en zwaktes. Zo zijn er “brutish” bepantserde troepen die niet heel snel en lenig zijn, maar wel veel schade in close-combat kunnen uitrichten dankzij zware armor en krachtige wapens. Wat lenige en slimme vijanden zullen zoals gezegd zelfs schuilplaatsen afzoeken om je te vinden, al zijn zij iets minder sterk bewapend. En zo zullen er nog meer soorten vijanden zijn. Een leuke nieuwe vaardigheid van Ezio is de mogelijkheid om vijanden te ontwapenen en ze met hun eigen wapen aan te vallen.
Ten slotte zal je zowel overdag als ’s nachts spelen en komen er nieuwe en meer gevariëerde missies. Het afluisteren van gesprekken of zakkenrollen zal niet meer terugkeren en Ezio zal van nog meer lenige bewegingen worden voorzien om nog soepeler over de daken en door de straten te kunnen rennen.
Voor meer details en impressies van Assassin’s Creed 2 zullen we wellicht nog anderhalve maand moeten wachten op de E3 2009.
Klinkt geweldig, dat platteland in Assassin’s Creed was inderdaad dodelijk saai. Ook dat zakkenrollen vond ik maar niets aan, en dat er verschillende vijanden zullen zijn die ook nog een slimmer zullen worden, klinkt mij geweldig in de oren! Een game om naar uit te zien 8)
ik kijk echt uit naar deze game, zo te zien word ie echt geweldig 🙂 😉
Ik ben er al van verzekerd dat dit weer een fantastisch werkje word van UbiSoft 🙂
Ik hoop niet dat je eerst weer voor elke missie 5 minuten een verhaal te horen krijgt. Dat vond ik zo saai
Zoals gezegd heeft men het gameplay-patroon doorbroken, waardoor je dus niet voor elke missie eerst naar het bureau hoeft te gaan. Hoe de verhaallijn en achtergronden in dit tweede deel aan bod komen is nog onduidelijk, maar het zal zeker niet hetzelfde gaan als in Assassin’s Creed 1.
Er staat dat er een nieuw personage komt.
Naar in deel 1 heeft de game toch echt een heel open eind.
Dat vind ik dan.
Altaïr wordt gezien als een persoon midden in een tijdslijn, dus de kans is groot dat je als Desmond vanuit de Animus met zijn latere voorouder (Ezio) gaat spelen.
Klinkt weer heel vet. Mooi dat het platteland interessanter is en dat je niet steeds weer dezelfde volgorde moet doen met onderzoekjes in de stad voor je kunt moorden.
Goed om te zijn dat Ubisoft zeker luistert naar gamers. 8)
Deze wordt zo vet!!!!!!
Das fijn, want dat begon toch echt vervelend te worden. 😕 Spel klinkt wel grappig, aangezien er nu ook mannetjes zijn die je nog echt gaan zoeken ook. Zal je maar net in die hooiberg liggen. 😀
Eerlijk gezegd de eerste Assassin’s Creed vond ik echt saai en eentonig na een tijd, maar ik verheug me echt op deze deel, en Enzio ziet er echt GRUWELIJK uit ! 😮 😮 😮
het was toch niet zeker dat het Venetië zou worden? 😕
en ik vind het ook toevallig dat ik een boek lees over Venetië (de Doge Ring van Venetië) 😆
lijkt een top game tot worden want alle foute dingen in assasins creed 1 zijn hier weer rechtgezet,
maar ik hoop wel dat het niet zo tegen valt als deeltje 1
Dat vanuit het water benaderen klinkt een beetje zoals bij splintercell! Ben erg benieuwt hoe ze dat gaan uitwerken of je vijdanden ook het water in zou kunnen trekken?!
Bij de vorige details was al sprake van Venetië tijdens het Renaissance-tijdperk en nu is het dus door het magazine bevestigd.
word supper, word vast een veel verbeterde versie van assasin’s creed 1 🙂
laten we dat hopen, ja! 8)
Iemand interesse in het hele artikel?
http://goonlinegames.net/2009/04/12/assassins-creed-2-the-entire-10-page-game-informer-feature-new-info/
En als Altair midden in de tijdlijn stond, en ezio komt erna, is dat dan ee hint dat AC3 vóór 1191 afspeelt?
Zeker geen hint, maar het is wel een mogelijkheid. Ze houden de opties zo gewoon open om een derde deel zowel vroeger als later te kunnen laten plaatsvinden.
Krijg je dan ook zo een Handgun Musket nogwat? Die vind ik ownage
hehe want dat werd in het eerste deel echt saai om steeds keer op keer de zelfde handelingen te doen.
zalig 240 man is dat veel voor een game? 🙂
Dat is behoorlijk veel ja. Je hebt immers games die met een tiental mensen gemaakt wordt, maar 240 op één enkel project is erg veel. Ubisoft Montreal is ook niet voor niets een van de grootste ontwikkelstudio’s ter wereld.
Klinkt zeer goed,, hopelijk voeren ze ook een goed patroon in, wat niet 10 x voor komt.. want het gaat namelijk erg vervelen…
ziet er goed uit veder.. Let’s hope for the best
woehoe! 😀
Ze hebben het in het artikel over het maken van foto’s in Venetië, Florence, Toscane en Rome. Zou dat betekenen dat we in die drie steden kunnen gaan spelen? ’t zou wel vet zijn!
Possible, maar lijkt me onlogisch, want maakt teveel herrie waardoor je kenbaar maakt. Je kan het dus beter stilletjes aanpakken en twee mesjes in iemands keel zetten.
Maar we zien het vanzelf wel 🙄
hadden ze eind 1400 dan al geweren 🙄
Ja dat zit er dik in, en er werden ook al een aantal beroemde gebouwen genoemd die je kunt beklimmen.
Ik heb echt vet veel zin in dit spel 😀 Ik vind het 1e deel al super vet dus deze zeker, vooral die 2 verborgen messen 8)
Assassin’s creed 2 komt toch ook uit voor de pc??
anders ga ik huilen 😥
heb namelijk op die link gekeken en daar stond onderaan ”Game’s out this year for PS3 and 360.”
Jammer…, khoop echt dat ie wel uitkomt voor de pc 🙁