In-game advertenties zijn niet nieuw meer: al meer dan een jaar verschijnen er op billboards en andere plaatsen in het virtuele landschap posters van zaken die je buiten kunt kopen.
De Schotse regering zag dit ook en maakte $20.000 vrij voor een eigen advertentiecampagne op Xbox-titels als Need for Speed: Carbon, Project Gotham Racing 4 en NBA Live: niet rijden onder invloed!
Het besluit werd genomen nadat men daar een toename van alcoholgerelateerde verkeersongelukken had waargenomen. Volgens cijfers zou 73% van de jongeren tussen 15 en 24 in het Verenigd Koninkrijk een console bezitten en dus leek het logisch om een proef op poten te zetten. Indien de campagne succes heeft, zal deze uitgebreid worden naar andere games.
Wellicht zien we in onze regio ooit nog SIRE en Loesje in games voorbijflitsen?
Ach, zo’n Loesje zou natuurlijk wel grappig zijn om te lezen in een game. Maar of je nou überhaupt de tijd hebt om die reclame te zien in Need for Speed?
Nouw ik heb wel vaak mee gemaakt dat ze porno in games premoten. Zoals in UT2004 ( ik weet het oude game) stond iedereen die in de server was naar dat plaatje te kijken 😆 dus ze kijken wel alleen als er een lekkere naakte meid op staat
Ja maar als jij in een auto met 300 km/h langs zo’n bord rijdt, krijg je nog niet eens de kans om te zien wat erop staat, ook al is het een vrouw
iedereen gelijk op de remmen XD
ja en dan zeker midden in een race omdraaien om te kijken of er nog mooie vrouwen ergens op stonden 😆
Omdraaien zou kunnen maar dan moet iedereen dat wel doen he. 😆
in het begin van de race van die borden ophangen, dus bij de start zou wel werken denk ik. 😉
Toen ik “‘Schotland advereert tegen rijden onder invloed op Xbox” dacht ik, wel lollig! Maar wel flauwekul uiteindelijk! 😳