Satoru Iwata over de Nintendo Revolution

Na Reggie Fils-Aime heeft nu ook de Japanse directeur van Nintendo, Satoru Iwata, op de Games Developers Conference verschillende interressante dingen verteld over de Nintendo Revolution.

De graphics en het geluid zullen er natuurlijk op vooruit gaan, maar Nintendo wil ook een nieuwe manier van gamen introduceren waardoor het speelplezier nog verder vergroot zal worden. Satoru Iwata vertelde ook dat IBM de processor zal gaan leveren voor de Revolution, net zoals bij de PlayStation 3 en Xbox 2. ATI zal de grafische processor leveren, zoals dat ook bij de Xbox 2 het geval is. De processor is als “Broadway” ten doop gehouden en de videokaart als “Hollywood”. Deze chips worden speciaal voor de Revolution ontwikkeld maar er zijn nog geen specificaties bekend. Op de E3 komen die wel aan het licht en het zou heel goed kunnen dat ze ongeveer even sterk zijn als de Xbox 2 specificaties.

Daarnaast gaat men met de Revolution nu eindelijk online. De console zal al vanaf het begin Wi-Fi (draadloos internet) gebruiken, net zoals bij de Nintendo DS. Ook is de Revolution backwards compatible met de Gamecube, je kunt je oude Gamecubespellen dus nog gewoon spelen op je Revolution, net zoals bij de PlayStation 1 en 2.

Daarnaast benadrukte Iwata nog dat men zich meer wil gaan richten op third-party developers. Bij de Nintendo 64 en Gamecube kwam het namelijk maar al te vaak voor dat developers geen games meer voor de Gamecube maakten, terwijl ze wel voor de PlayStation 2 en Xbox uitkwamen.
Nintendo zal hun relaties aanscherpen met bijvoorbeeld SEGA, Namco, Capcom, Konami, Square-Enix en EA.

Op de E3 hebben we meer info over de Nintendo Revolution, want dan wordt de console officieel aan de wereld getoond.

  1.   
    Klaasvaak's avatar

    zie je nou wel dat ATI beter is 🙂