Producer Killer 7 laat zich uit over het spel

Het is alweer even geleden sinds er eens weer wat naar buiten kwam over de game Killer 7, die moet gaan vershijnen voor de PlayStation 2 en Gamecube. Nu is er op de site van Game Informer een interview geplaatst waarin de producer van Killer 7, Hiroyuki Kobayashi, zich uitlaat over ‘zijn kindje’…

Hoewel het spel eerst een exclusive voor de Gamecube was, is er besloten om het spel ook voor de PS2 uit te brengen. De 2 versies worden tegelijkertijd ontwikkelt, maar het ontwikkelen van de PS2-versie bracht enkele moeilijkheden met zich mee. Volgens Kobayashi is het lastig om de PS2 versie gelijkwaardig aan die van de NGC te krijgen, dit komt omdat de PS2 nu eenmaal minder krachtig is als de NGC. De kans dat de PS2-versie grafisch wat minder goed is dan de NGC-versie is groot, maar het team achter Killer 7 doet hun uiterste best om het beste uit de 2 systemen te halen, aldus Kobayashi.

In de beginfase van de ontwikkeling van Killer 7 had men vooral de gedachte in het hoofd dat dit een puzzle-georiënteerde game moest worden met een goede verhaallijn. Nu is volgens Kobayashi de goede verhaallijn een belangrijk punt gebleven, maar naast de puzzles zijn er ook actie-elementen in de game geplaatst zodat er een balans is ontstaan van puzzle en actie in het spel.

Kobayashi vertelde ook dat de besturing van het spel zal in bepaalde mate zal verschillen van andere spellen in het genre. Men wil wat anders proberen dan wat er al was, ook al betekent dit dat de besturing die momenteel geliefd is bij veel mensen plaats moet maken voor een andere besturing. De besturing zal wel makkelijk zijn op te pikken, volgens Kobayashi. Men wil de gamer betrokken maken bij de verschillende monologen in het spel en in de loop van het verhaal. De verhaallijn zal ook een puzzle-element op zich vormen. Hoe dit allemaal zal uitpakken is natuurlijk nog de vraag, maar het klinkt in ieder geval veelbelovend.

Kobayashi maakte ook bekend dat een vervolg op Killer 7 mogelijk is, want er is genoeg materiaal om mee verder te gaan en de wereld van Killer 7 verder uit te werken. Voorwaarde hiervoor is dat Killer 7 voldoende verkoopt. Deze game wordt volgens deze man ook niet voor de massa gemaakt, maar meer voor de mensen die open staan voor nieuwe dingen en van manga en dergelijke houden.

Killer 7 moet hier op 24 Juni 2005 voor de PlayStation 2 en Gamecube in de winkels liggen.

  1.   
    Krizzle's avatar

    WTF! Ps2 minder krachtig dan Gamecube? Ik dacht altijd dat de Xbox het krachtigst was, daarna de Ps2 en daarna de Gamecube. Maar is dat dus niet zo?

  2.   
    donkey (van shrek op ps2)'s avatar

    Maakt dit nu mee. Ze bedoelen zeker de PS1.

  3.   
    Gast's avatar

    Ik dacht ook dat de ps2 beter was 🙁

  4.   
    Maserati's avatar

    PlayStation2 is al een stuk ouder. Gamecube kwam in 2001 uit en heeft dus vrij logisch wat betere hardware.

  5.   
    MC TiM's avatar

    Typisch van die ps2 fanboy’s die denken dat de gamecube niks is, en kiddy is blablabla. Maarja dit gaat over killer 7. Ik weet nog niet wat ik hierover moet vinden. Tja, eerst zien, dan kijken of het wat is (neeh niet geloven, want dat is hier niet op zijn plaats (tenminste niet in mijn geval (in mijn opzicht dan))).

  6.   
    Krizzle's avatar

    Ik ben geen Ps2 fanboy hoor! Maar ik dacht dat alle consoles ongeveer tegelijk uitkwamen. Ik heb ook in verschillende gamebladen gelezen dat de Xbox de best graphics had en daarna de Ps2 en daarna Gamecube.

  7.   
    nEels's avatar

    Dan hebben die bladen ’t fout. Want ’t is toch echt zo dat de NGC hardwarematig gezien beter is dan de PS2. Logisch, want zoals Maserati al zei: de NGC is pas later op de markt gekomen en dus technisch wat beter.

  8.   
    Krizzle's avatar

    Ja, dat is wel zo.

  9.   
    sandertje's avatar

    Ik heb Gamecube en PS2 en ik vind ps2 toch echt wat mooier. Alleen het mooie aan Gamecube is dat het van die mario spellen enzo heeft wat geen enkel ander platform heeft.