Adrian Perez, een graphics en gameplay programmeur bij Bungie die momenteel hard werkt aan Halo 2, gaf een presentatie waarin hij veelal vertelde over de verbeterde graphics van het spel. Unlimited Lives heeft een verslag van deze presentatie op hun website gezet. Uit het verslag komt onder andere naarvoren dat Bungie zelf niet tevreden is over Halo 1. Het strakke tijdschema (de game moest immers optijd af zijn voor de X-Box launch) en het kleine aantal werknemers hebben er mede voor gezorgd dat veel dingen niet uitgevoerd konden worden zoals men dat wilde. Halo 2 bevat dan ook veel verbeteringen, er werken meer mensen aan en zit niet aan een strak tijdschema vast. De game komt pas uit als het goed in elkaar zit en echt af is.
Aan het einde van de presentatie konden er een aantal vragen gesteld worden:
“To wrap up his presentation, Perez accepted questions from the audience. The first inquiry was where he and his comrades drew inspiration from. Not surprisingly, his answer was from other games the team plays. Graphical effects noticed in Zelda will be attempted in Halo 2, and if that doesn’t quiet naysayers of that game’s presentation, nothing could. Another inspiration was the “Desert Combat” expansion for PC game Battlefield 1942, which featured a helicopter that required two players’ input to both fly and fire– much like an aerial version of Halo 1’s warthog. If he was hinting at something, we don’t know just yet, but we may indeed find out at E3, in which a new in-game vehicle will be unveiled. Either way, when asked if there were going to be flying vehicles in Halo 2, Perez clearly assured us there would be.”
Het hele verslag kun je hier vinden.