GN Top 5: De beste, tofste en gekste perks in Call of Duty: Ghosts

Over drie dagen ligt Call of Duty: Ghosts eindelijk in de winkels. Deze game belooft op veel vlakken een frisse wind door de franchise te gaan blazen en ook op het gebied van perks heeft Infinity Ward de nodige vernieuwing doorgevoerd. Je hebt als speler namelijk de beschikking over 8 Perk Points (al kun je dit aantal later geleidelijk uitbreiden tot 12) en hiermee kun je Perks uitkiezen. Je kunt hierbij zelf kiezen: ga ik voor één of twee hele goede (doch dure) perks, of kies ik veel goedkopere en dus slechtere? Om ervoor te zorgen dat jij straks een goede keuze kunt maken, lichten we alvast de vijf tofste perks voor je uit.
ight

Ghost

Klasse: Stealth
Aantal Perk Points: 2
Effect: De vijand krijgt geen rode naam te zien als hij op je richt

Van een afstandje lijken vijanden veel op teamgenoten en zeker de meer onervaren spelers zullen moeite hebben om te bepalen of een bepaalde outfit nu bij zijn eigen team of bij de tegenstander hoort. In dat soort gevallen komt Ghost mooi van pas. Deze perk zorgt er namelijk voor dat de vijand jouw naam niet in het rood te zien krijgt als hij op jou richt. Dit maakt het voor hem moeilijker om te bepalen of hij nu richt op een vijand of op een teamgenoot en die paar seconden twijfel kunnen voor jou net genoeg zijn om te vluchten… en de verwarde vijand vervolgens in zijn rug te steken, natuurlijk.

ight

Wiretap

Klasse: Awareness
Aantal Perk Points: 2
Effect: Upgrade jouw SAT-COMs door die van de vijand over te nemen

Met een SAT-COM kun je altijd zien waar de vijand zich bevindt en dat is natuurlijk ontzettend handig. In dat opzicht is de SAT-COM gelijk aan de UAV, zoals we die uit eerdere Call of Duty-games kennen, maar er is wel een groot verschil: één SAT-COM is niet meer genoeg om alle vijanden op de map te zien. Met één SAT-COM kun je namelijk slechts de vijanden die zich in het gezichtsveld van je teamgenoten bevinden op de minikaart zien. Twee van deze apparaatjes zorgen ervoor dat de hele map gescand wordt op vijanden, met drie SAT-COMs wordt er nog regelmatiger gescand en wanneer je vier van deze apparaten op het slagveld plaatst, zie je zelfs welke kant je vijanden opkijken. Kortom: het bezitten van meerdere SAT-COMs is altijd handig en dat maakt Wiretap zo fijn. Deze perk staat je namelijk toe om de SAT-COMs van de vijand over te nemen en ze in jouw voordeel te gebruiken! Gefrustreerde tegenstanders gegarandeerd.

ight

Ping

Klasse: Elite
Aantal Perk Points: 2
Effect: Toont vijanden in de omgeving wanneer je iemand vermoordt

Het neerschieten van een vijand zorgt voor flink wat lawaai en de kans is dan ook groot dat je tegenstanders het verse lijk snel komen inspecteren. In zo’n geval is het handig als je ze van tevoren al ziet aankomen op je minikaart! Dat maakt Ping zo’n fijne perk. Vermoord je een vijand, dan toont de radar automatisch alle vijanden in de omgeving op je minikaart. Handig om je voor te bereiden op een eventuele aanval, maar ook het perfecte instrument om de locatie van die ene vervelende camper te ontdekken!

ight

Overkill

Klasse: Elite
Aantal Perk Points: 3
Effect: Kies twee primary wapens

Net als in voorgaande delen kun je in Call of Duty: Ghosts weer één primary en één secondary wapen met je meenemen. De praktijk leert echter dat spelers vrijwel enkel met hun primary wapen spelen, simpelweg omdat deze vaak het sterkst is. Het tweede wapen wordt normaliter enkel naar boven gehaald wanneer de kogels van het eerste op zijn. Hoe mooi zou het in zulke gevallen zijn als je nog een tweede primary schietijzer bij je hebt? De perk Overkill maakt dit werkelijkheid. Dankzij deze perk kun je twee primary wapens met je meenemen, zodat je op elke situatie goed voorbereid bent.

ight

Gambler

Klasse: Elite
Aantal Perk Points: 1
Effect: Krijg één willekeurige perk

Gambler is de onbetwiste nummer 1 van deze top 5. Het is namelijk zonder twijfel de tofste perk in Call of Duty: Ghosts. Is het ook de sterkste? Dat hangt er vanaf. Het kan zijn dat je een waardeloze perk krijgt die je helemaal niet nodig hebt, maar voor hetzelfde geld levert deze simpele perk, die je slechts één punt kost, je de Deadeye perk (die met een prijskaartje van 5 punten de duurste uit het spel is) op! Gambler doet zijn naam eer aan en is bedoeld voor spelers die graag een gokje wagen. Misschien wordt je moed wel beloond…

Check ook ons overzicht van alle perks in Call of Duty: Ghosts. Ben jij van mening dat we nog een toffe perk zijn vergeten? Laat het ons dan weten in de reacties hieronder!

  1.   
    fdennis's avatar

    Ik vind Dead Silence in combinatie met die andere weet naam even niet meer. Waarin je niet gespot word door Uav de beste. Vooral omdat niemand je ziet aankomen als die aan staat. Veel mensen letten daar juist op en dan ineens sneak jij iedereen ff van achteren. Heerlijk was dat in CoD4. Helaas zijn alle vervolgen op Black Ops 1 na voor mij persoonlijk een grote teleurstelling geweest.

  2.   
    irapi's avatar

    fdennis schreef, "Ik vind Dead Silence in combinatie met die andere weet naam even niet meer. Waarin je niet gespot word door Uav de beste. Vooral omdat niemand je ziet aankomen als die aan staat. Veel mensen letten daar juist op en dan ineens sneak jij iedereen ff van achteren. Heerlijk was dat in CoD4. Helaas zijn alle vervolgen op Black Ops 1 na voor mij persoonlijk een grote teleurstelling geweest."

    Dat mag er van mij juist compleet uit. Als je wil sneaken ga je maar splinter cell spelen, ghost hoort gewoon niet in een arcade shooter als cod.

  3.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Geweldige video, ik zie mezelf echt dit mp spel spelen voor een heel jaar lang.
    En de nieuwe features en perk systeem is ook zeer welkom editie.

  4.   
    morkop006's avatar

    Toont vijanden in de omgeving wanneer je iemand vermoordt

    Ik vind dit soort dingen dus echt de skill uit de cod games halen….onzin perk, maarja ik ga maar weer counter strike spelen 🙂

  5.   
    Alfa Warrior's avatar

    Ahhh.. vroeger he, COD 4 was het enigste waar mensen last van juggernaut en af en toe martydom.

    Tegenwoordif balanseren ze perks met andere perks en is een van de weinige redenen waarom perks er zijn om een counter te wezen tegen andere perks of wapens ipv je character aan te passen op je speelstijl

  6.   
    Supermario's avatar

    Nieuwe namen maar nog steeds de zelfde uitwerking als bij elke cod.Dus niks bijzonders

  7.   
    Zi0's avatar

    leaning is INTRODUCED in call of duty, flikker toch op het zat er al lang in ze hebben het alleen weg gehaald.