De organisatie van E3 2023 is nu in handen van ReedPop

Het is je wellicht al opgevallen, maar E3 staat volgend jaar weer op de agenda. Sommigen zijn daar heel blij mee (zoals Peter), maar anderen noemen het evenement inmiddels vergane glorie. Maar als het aan ReedPop – de organisator achter evenementen als PAX, EGX en New York Comic Con – ligt, wordt E3 2023 weer helemaal ‘da shizzle’ (wat nog hip was toen E3 dat ook was, dus laat me).

Volgens diens “veep” Kyle Marsden-Kish wil ReedPop het evenement namelijk nieuw leven inblazen. Wetende dat E3 behoorlijk wat kritiek ondergaan heeft is het ReedPops missie om voort te borduren op wat E3 groots maakte, terwijl het ook de elementen aanpakt die wat minder goed scoorden.

“For years, we’ve listened, heard, and studied the global gaming community’s feedback. E3 2023 will be recognizably epic—a return to form that honors what’s always worked—while reshaping what didn’t and setting a new benchmark for video game expos in 2023 and beyond.”

Wie daar ook nog het een en ander aan toe te voegen heeft, is ReedPops head of games B2B Christopher Dring. Onze Chris heeft het al helemaal zitten uitvogelen en denkt dan ook te kunnen garanderen dat E3 2023 het einde gaat worden (via gamesindustry.biz).

“… I had a few Zoom calls with some of the people deciding what’s next for E3. These included people from across the company and outside of it… We spent hours discussing what the show could be, and suddenly I got excited,” he wrote.

“We were throwing around ideas about how we could get those consumer and business elements to work. We talked about what we could offer those companies not interested in big booths. We dreamed up ways we could make the event more of a celebration, and less like a battleground. They had thought about it all.

“We discussed ways to embrace everything that takes place during E3 week… whether they’re part of the show floor or not. And that includes things like the PC Gamer Show, and Devolver Digital‘s car park, and yes, Geoff Keighley’s Summer Games Fest.

“Because to those watching at home, all of that is E3. To most people, the event isn’t two halls in Downtown LA, but it’s the showcases, the reveals and the video games. E3 is more than an expo, it’s an idea, and one that’s bigger than ReedPop and the ESA. There’s no use fighting against that.

“That desire to unite the industry, irrespective of whether they’re part of the show or not, extends around the world, too. E3 is already a global event, and we want to take that further. Some of the ideas are too ambitious to pull off in one year. But we can certainly give it a try.”

Nou, succes ermee! Zolang jullie zorgen voor exhorbitante parties met gratis voer en over-the-top press kits is Peter tenminste content.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren