Bizar! Het meest realistische gezicht ooit in de Unreal Engine 5

We weten allemaal dat de game engines steeds fraaiere beelden kunnen realiseren. Dankzij de recente Unreal Engine 5 kunnen veel games weer nog mooier worden, maar er is meer mogelijk met alle technologische ontwikkelingen in combinatie met een krachtige engine.

Het bedrijf Ziva Dynamics heeft een bèta gelanceerd van de ZRT Face Trainer. Dit is een zogeheten “machine-learning-trained cloud-based facial rigging“. Oftewel een stukje software in de cloud om bizar lijkende gezichten te maken met ongekende expressies.

Hieronder wat verbluffende beelden van Ziva’s Face Trainer in combinatie met de Unreal Engine 5. Het is vooral een promo video om deze techniek te verkopen, maar de diverse animaties die voorbij komen zijn toch wel heel gaaf om te zien.

De beelden zijn in real-time opgenomen met 60fps en een 4K resolutie. Ter verduidelijking: de ZRT Face Trainer kan in principe met elke game engine gecombineerd worden om deze beelden op het scherm te toveren. Ze maken voor deze demo gebruik van de Unreal Engine 5 om alles real-time te kunnen tonen, maar het kan dus ook worden toegepast in andere engines.

De ZRT Face Trainer is gebouwd met een basis van 15TB aan 4D scan data. De gezichten hebben overigens slechts 30MB nodig om in real-time te kunnen draaien, wat voor de technische mensen van ontwikkelteams weer fijn nieuws is.

Indrukwekkend of niet? Laat het weten in de reacties!

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren