Wat is het toch een stroperig, lang teringwerk het maken van een game! En dat is ook precies de reden waarom de nieuwe reeks God of War-games geen trilogie zal worden. Het maken van een game duurt zo lang en de ontwikkelaars van Sony Santa Monica en ze willen niet 15 jaar bezig zijn met het maken van drie videogames. In een interview (hier beneden te bekijken) met Kaptain Kuba laat regisseur Cory Barlog ook weten dat het de bedoeling was dat de ontwikkeling van Ragnarok minder lang zou duren dan zijn voorganger. Het duurde vijf jaar om de God of War reboot te maken. Inmiddels staat de teller voor Ragnarok op vier jaar, de game moet in 2022 verschijnen. Een derde deel wil hij zijn medewerkers niet aandoen.
“I feel like that’s just too stretched out. Like, I feel like we’re asking too much, to say the actual completion of that story taking that long just feels too long, and given sort of where the team was at and where Eric was at with what he wanted to do, I was like, look, I think we can actually do this in the second story,”
Het is natuurlijk te prijzen dat hij zijn studio nieuwe dingen wil laten maken na God of War Ragnarok, maar de voordelen van vervolgen zijn ook duidelijk. Ontwikkeltijd zou in theorie korter moeten zijn, je hebt immers de engine al op orde. Toch blijkt het in de praktijk dus stroperiger dan je zou denken.