Review: Immortals Fenyx Rising: Myths of the Eastern Realm

Pas vier maanden na de release van de hoofdgame is het alweer tijd voor een nieuw avontuur in Immortals: Fenyx Rising. Dit keer wordt niet de Griekse mythologie met Zeus onder de loep genomen, maar gaan we naar een ander continent. In deze downloadable content gaan we aan de slag met The Myths of the Eastern Realms en maken we kennis met Chinese goden. Een verfrissend idee, of gaan we toch Zeus en zijn bijzondere avonturen missen?

Nieuwe, Oosterse goden

Myths of the Eastern Realm speelt zich af in het Oosten, zoals de titel al wel verklapt. Je gaat aan de slag met Ku, een nieuwe held, die je overigens niet kan kiezen. Je moet het er gewoon maar mee doen. Als Ku help jij twee nieuwe goden om te vechten tegen het kwaad en moet jij de balans weer zien te herstellen in deze nieuwe wereld gevuld met bamboe, perziken en Chinese architectuur. Let op: Het is aan te raden om de hoofdgame eerst uit te spelen vóórdat je aan deze dlc begint.

Meer van hetzelfde, maar dan anders

De map is nieuw en oogt ietwat anders dan je gewend bent. Er zitten kleine, maar voor de sfeer belangrijke verschillen in. Zo pluk je nu geen granaatappels maar perziken, hebben de puzzels allemaal een net iets andere opzet gekregen en zijn er geen kluizen meer, maar doorgangen. Ook de vijanden zijn qua uiterlijk aangepast. Het is een beetje een gevalletje van ‘zelfde smaakje, andere verpakking’. Het zorgt er wel voor dat deze dlc niet voelt als een verlenging van de basisgame, maar meer een nieuwe miniatuur-versie ervan met zijn eigen verhaal.

Over het verhaal gesproken: De verhaallijnen van de twee goden zijn aan de korte kant. Op zich is dit geen drama, omdat er, net zoals in de basis-game, weer genoeg puzzels en vijanden te vinden zijn in de wereld om je bezig te houden. Ook moet je weer opnieuw je boog, bijl, zwaard en outfit upgraden. Hiervoor heb je weer scherven nodig, die je enkel verkrijgen kan door het gevecht met vijanden aan te gaan. Al met al ben je toch wel een paar uurtjes zoet met deze uitbreiding. In ongeveer 8 á 10 uur ben je door de content heen, inclusief het verkennen van de omgeving. Op zich geen slecht gegeven voor 15 euro’s.

Open wereld = niet meer ok?

Als ik een recent nieuwsbericht van mijn collega mag geloven, zijn open wereld-games niet meer van deze tijd. Het schijnt dat gamers deze titels vaak niet uitspelen en er wellicht een beetje genoeg van hebben. Als je geen groot liefhebber bent van het open wereld-genre is deze dlc duidelijk niet voor jou. Maar de kans is dan groot dat ook de basisgame niet jouw cup of tea was. Als je juist enorm kon genieten van de puzzels en kluizen in de titel, verwijs ik je graag door naar het eerste dlc-pakket van Fenyx.

De eerste uitbreiding richtte zich op het voltooien van de zogenaamde proeven. Deze tweede uitbreiding is meer voor de mensen die genieten van de verhaallijn en het verkennen van een nieuwe, open wereld. Net zoals in de basisgame is de verhaallijn van de goden aan de korte kant, maar gelukkig is er genoeg om nog te doen in de wereld. Alles heeft een nieuw jasje gekregen, maar is van binnen hetzelfde als wat je gewend bent. Je zult verder geen verrassingen of geheel nieuwe aspecten van het spel tegenkomen. Ideaal voor mensen die genoten hebben van hun avontuur met Fenyx en gewoon MEER MEER MEER willen. Maar dan gewoon een béééétje anders.

• Nieuwe map
  • Oosterse mythologie
  • 8 á 10 uur speelplezier