Veel nieuwe informatie over Ghost of Tsushima in State of Play

In de State of Play van vanavond heeft Sony een kleine twintig minuten aan gameplay getoond van Ghost of Tsushima, een PlayStation 4-exclusive van Sucker Punch. De schitterende beelden zitten vol met gevechten, stealth en bijzonder gameplay mechanieken. Kortom, een flinke hoop aan informatie voor de game die 17 juli in de winkels ligt.

De open wereld van Ghost of Tsushima ontdek je op een unieke manier, want er zijn amper icoontjes te bespeuren op de map. Je navigeert naar quests door de wind te volgen en gebruikt de natuur ook om geheimen te ontdekken. In de video zien we onder andere een vogel en een vos, die protagonist Jin naar een verborgen shrine leiden. Op je reis met je paard naar een missie kan je mensen tegenkomen die je hulp nodig hebben. Ook hier komen geen icoontjes aan te pas, maar natuurlijke hints als rooksignalen.

Het vechtsysteem lijkt elementen te hebben geleend van de oude Assassin’s Creed-games en dat wordt gedemonstreerd in een confrontatie, in een Mongools kampement. Geduldige gameplay, waarin counters je beste vriend zijn en dat resulteert in brute executies. Met de nodige rondvliegende lichaamsdelen. Dezelfde missie wordt nogmaals gedaan, alleen dan in de nacht puur op stealth en angst. Je kan makkelijk navigeren over daken en op verschillende manieren je vijanden in stilte omleggen, nadat je ze uit elkaar hebt gedreven.

Jin lijkt ook een flink arsenaal aan wapens te hebben. Naast zijn katana zijn er ook rookbommen, kunai en vuurwerk te zien in de video. Dit is ook allemaal te upgraden, door verschillende outfits die je kan dragen in Ghost of Tsushima en deze outfits zijn ook naar smaak aan te passen.

Er zijn ook een paar toffe extra features getoond. De hele game is in het Japans te spelen met Engelse ondertiteling, er zit een extreem uitgebreide fotomodus in en je kan de game zelfs in zwart-wit spelen. Een beetje een gimmick om het gevoel van de hele oude Japanse samoeraifilms na te bootsen. Sucker Punch lijkt niets aan het toeval over te laten en laat in deze State of Play een behoorlijk pakket zien.

Er is verder niets over het verhaal gezegd, maar daar is tijdens de Game Awards al een trailer aan besteed. Het enige wat nog niet helemaal duidelijk is, is de spelduur en de grote van de map. De wereldkaart van Ghost of Tsushima komt heel kort in beeld, maar het is niet helemaal duidelijk hoe groot het eiland precies is.

Het wordt nu een behoorlijk lastige taak om rustig te wachten tot Ghost of Tsushima uitkomt op 17 juli, exclusief voor de PlayStation 4.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen geven, gebruik hiervoor de links bovenaan de pagina

  1.   
    Patrick Meurs's avatar

    Voor eenieder die blijft hopen dat Ubi ooit een Assassin’s Creed in Feudal Japan gaat leveren… doesn’t get any closer than this, I suppose

  2.   
    BearsRidingTanks's avatar

    Pure porno.