Starlink: Battle for Atlas’ sales voor 82% afkomstig van Nintendo Switch

Het begin van de week staat, als altijd, weer enigszins het in het teken van game sales. De Britse (fysieke) verkoopindex van GfK Charts is wederom gepubliceerd, en daar valt wederom interessante informatie uit op te maken. In dit geval blijkt de verkoop van Ubisofts nieuwe toys-to-life onderneming een opvallende nieuwe binnenkomer.

In het Verenigd Koninkrijk komt Starlink: Battle for Atlas binnen op de veertiende plek van de wekelijkse verkopen. Op zichzelf niet per direct een verkeerde plek, maar de afzetmarkt blijkt wellicht anders dan verwacht. Het gros van de cijfers is afkomstig van Nintendo Switch, met slechts minieme aandelen voor de andere consoles, PlayStation 4 en Xbox One.

Starlinks eerste week aan verkopen is voor 82 procent toe te wijden aan Nintendo Switch-gamers, met daarna 10 procent voor PlayStation 4 en gevolgd door een resterende (en afgeronde) 9 procent voor Xbox One, aldus Gamesindustry.biz.

Een voorsprong voor Nintendo Switch is in het geval van Starlink niet geheel verrassend; het kindvriendelijke ruimtespel kent immers een unieke samenwerking met Nintendo. Exclusief voor Switch-gamers doet ook game-icoon Fox McCloud (alsmede zijn kompanen) het spel aan, iets waar uitgever Ubisoft uiteraard volop promotie omheen bouwde.

Daarmee blijkt Starlink: Battle for Atlas echter nog niet eens de wekelijkse bestseller op Nintendo Switch. Afgelopen week wist namelijk Dark Souls: Remastered de Switch-verkopen in het Verenigd Koninkrijk af te toppen.

  1.   
    WesterW's avatar

    Geen verrassing. In al het promotiemateriaal van Starlink werd sterk ingezet op de Fox-collaboratie. Daardoor voelen alle andere versies alsof een wezenlijk deel van de game ontbreekt.