Crackdown 3 heeft geen makkelijk ontwikkeltraject achter de rug. Uitstel op uitstel was het enige nieuws dat men naar buiten bracht. De afgelopen E3 bracht er eindelijk wat verandering in met een nieuwe gameplay trailer en de aankondiging van een definitieve release in februari 2019. Er is echter veel veranderd sinds het begin van Crackdown 3…
Het begon allemaal positief. Dave Jones, de creatieve geest achter het originele Crackdown, was aangesteld als creatief leider voor Crackdown 3. We praten over het jaar 2014. Het ontwikkelbedrijf Cloudgine, opgericht door Dave Jones, maakte indruk met de beruchte cloud technologie, waarmee de indrukwekkende destructie in de game mogelijk zou worden, zonder de console zwaar te belasten. Recente interviews hebben echter aan het licht gebracht dat Cloudgine en Dave Jones niet langer betrokken zijn bij de ontwikkeling van Crackdown 3. Ontwikkelaar Sumo Digital is naar verluidt de hoofdontwikkelaar momenteel, zoals ook zichtbaar werd in de gameplay trailer.
Hiermee rijst de vraag in hoeverre de uitgebreide vorm van destructie vandaag de dag nog aanwezig zal zijn in de game. Het was al bekend dat deze destructie alleen in de multiplayer zal bestaan, omdat het niet zou passen bij de diverse missies en ontwikkelingen qua verhaal in de singleplayer. Volgens Microsoft Studios is de opvallende destructie nog steeds van de partij, ondanks het wegvallen van Cloudgine. Men wilde alleen nog niet zeggen of dit nog steeds gebaseerd is op de technologie van Cloudgine, waarmee men in de beginfase zo te koop liep.
Meer details hierover zal Microsoft later dit jaar delen.
Alles wijst erop dat dit echt een enorme rukgame gaat worden. Na al die uitstel en slechte nieuws.
Het kan ook eigenlijk niet meer. Het was voor iedereen beter geweest als men de game 3 jaar geleden in zijn geheel gecanceld had om vervolgens echt opnieuw te beginnen. Ze testen dit soort games toch eerst op testgroepen?
het zal me niet verbazen als het op het laatste moment nog een keer uitgesteld word al dan niet geannuleerd
Ik krijg hier inderdaad een naar gevoel bij. Halverwege van ontwikkelaar wisselen heeft games volgens mij nog nooit echt goed gedaan.
De ontwikkelaar is al meerdere keren gewisseld of in prioriteit geschoven, waardoor dit hele project vorig jaar al relatief Frankenstein aanvoelde. Hoe er sinds vorige E3 met de IP werd omgegaam, wekt dan ook weinig vertrouwen.
Dat terwijl ze juist nu beweren een titel ter grootte van Halo of Gears te kunnen produceren. Drie bier…
Ik heb wel een goed gevoel dat ze deze releasedatum gaan halen, Sumo Digital is wel een ontwikkelaar dat zo’n game op een jaar of 3 moet afkrijgen, al zal het resultaat er misschien ook wel naar zijn. Maar een groot succes kan het natuurlijk niet meer worden. Maar wel goed dat hij meteen bij release voor Game Pass gebruikers beschikbaar is.
Wat een schijtreacties… Als je serieus kijkt naar de game kan je alleen maar concluderen dat de game de shit wordt….
Wordt ie neverdenooit niet…..