Geen plannen voor Octopath Traveler DLC: ‘het is een complete game’

Square Enix’ Octopath Traveler, de Nintendo Switch-JRPG die de klassieke wortels van het genre opzoekt, lijkt geen DLC te krijgen. Dat blijkt uit een interview dat Dengeki Online had met Masashi Takahashi van Square Enix en Keisuke Miyauchi van Acquire, respectievelijk de producer en director van Octopath Traveler.


Toen Dengeki Online vroeg of er DLC in de pijpleiding zit, gaf Takahashi een ongetwijfeld bevredigend antwoord:
Dengeki Online: Zijn er plannen om DLC te verkopen?
Takahashi: Daar hebben we niet eens aan gedacht. Het eindproduct is een complete game.
Ook gaven de twee Japanse heren nog extra informatie over het spel vrij. Zo zal er geen New Game Plus in het spel zitten, kost het ongeveer vijftig à zestig uur om het hoofdverhaal te doorlopen (om alle extra’s te zien heb je zo’n tachtig à honderd uur nodig) en is het mogelijk om het spel te halen zonder überhaupt andere personages in je team te rekruteren. Ook vertelden ze dat de game altijd al gepland was voor de Nintendo Switch. Uit de ontwikkeling van de Bravely-serie op de Nintendo 3DS kwam volgens hen een goede relatie voort. Dat heeft overduidelijk zijn vruchten afgeworpen.

Octopath Traveler moet 13 juli verschijnen en wij waren al zeer te spreken over de JRPG in onze preview. Wil je zelf een beter beeld van de game vormen, dan is het mogelijk het spel uit te proberen door middel van een recentelijk verschenen demo.

  1.   
    fantasyfreak's avatar

    😀 😀 😀

    Eindelijk gaan ze het snappen.

  2.   
    Tom's avatar

    Het kan aan mij liggen, maar is Square van origine sowieso al niet wat terughoudender met downloadable content? Ik zie dat sowieso wel zitten, vooral voor games als deze. Erg benieuwd hoeveel verhaal/content Octopath Traveler uiteindelijk in zal houden…

  3.   
    fantasyfreak's avatar

    Geen idee. Met Final Fantasy was er volgens mij best wat DLC al was dat volgens mij grotendeels cosmetisch.

  4.   
    WesterW's avatar

    Tom schreef, "Het kan aan mij liggen, maar is Square van origine sowieso al niet wat terughoudender met downloadable content? Ik zie dat sowieso wel zitten, vooral voor games als deze. Erg benieuwd hoeveel verhaal/content Octopath Traveler uiteindelijk in zal houden…"

    Nou ja, ze geven zelf dus in hetzelfde interview aan dat je ongeveer vijftig à zestig uur nodig hebt om het hoofdverhaal te doorlopen. Ook alle extra’s halen en zien, dan belandt de teller op tachtig à honderd uur. Hoeveel daarvan verhalende content is en hoeveel puur grinden, dat weten we inderdaad nog niet.

  5.   
    Tom's avatar

    Persoonlijk vind ik die lengte in uren bij games als deze wat lastig. Die turn-based gevechten kunnen (met het juiste gebrek aan ervaring/skillset) al tientallen minuten duren, vandaar dat ik me inderdaad meer afvraag hoe het verhaal gefaseerd is qua schrijfwerk/narratief/quests en inderdaad de drang tot grinden.