Ontwikkelaar PUBG verontschuldigt zich voor uitblijven optimalisaties

PUBG Corp., de ontwikkelaar van PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), heeft zich richting de community verontschuldigd. Volgens de ontwikkelaar heeft men de afgelopen periode vooral gekeken naar het uitbreiden van de game met nieuwe content, terwijl er ook nog veel te optimaliseren valt qua game performance. Men heeft beterschap op dat vlak beloofd.

De komende tijd zal het ontwikkelteam zich gaan richten op algehele performance, optimalisaties aan de serverzijde en het aanpakken van cheaters. Zo zijn er momenteel bijvoorbeeld vaak prestatieproblemen als voertuigen op diverse ondergronden voor teveel effecten zorgen. Dit soort zaken wil men nu grondig gaan verbeteren. Ook de manier waarop lichteffecten worden toegepast in de game gaat op de schop, zodat de prestaties en vooral ervaring beter moeten worden straks.

Hieronder vind je een volledig overzicht van alle aankomende optimalisaties:

Upcoming client-side optimisation

-Character optimisation
We’ll optimize the way the game handles the movement of opponents who you can’t see.
The vaulting process and animations will also be improved—we believe this will address certain screen stuttering issues affecting low-powered PCs.
We’ll improve the character model rendering process to prevent some small frame drop issues.
We’ll optimize character movement and animation while skydiving to improve framerate when multiple characters are skydiving at the same time.
We’ll optimise parachute animations to cut down on frame drops near the start of the match

-Vehicle optimisation
We’ll optimise the way the game handles unseen (far away) vehicle movement and the movement of player models inside faraway vehicles.
Currently stopped vehicles demand an unnecessary amount from your CPU. We’ll fix it.

-Loading optimisation/stabilisation
We’ll optimise the core structures of Miramar and Sanhok to improve map loading speed.
We’ll optimise physical texture loading while level streaming, which should address screen stuttering issues.
There’s a crashing issue caused by some level-streaming processes that we’ll address.

-Other optimisation work
We’ll address the frame drop issue caused by high-magnification scopes
Certain other far-away objects will be rendered in a less taxing way
We’ll optimise the replay system to improve frame-rate for players who have the replay/death cam activated

Upcoming server-side optimisation
We’ll address the frame drop issue caused by high-magnification scopes
Certain other far-away objects will be rendered in a less taxing way
We’ll optimise the replay system to improve frame-rate for players who have the replay/death cam activated

  1.   
    Tom's avatar

    Lijkt me duidelijk dat ook PUBG zich nu hard gaat focussen op goede cosmetics. Met de eerste parachute, pan en een paar wapens zitten ze al lekker, maar Fortnite doet het wat dat betreft nog altijd beter.

    Qua optimalisatie zou ik juist zeggen dat ze de afgelopen maanden aardige stappen hebben gezet. Binnenkort moet uitbreiding van de formule eigenlijk een grotere rol gaan spelen.