Nintendo: DLC past de Switch goed

Nintendo leek DLC in zijn Wii U-tijdperk te hebben ontdekt, maar is hier volop gesprongen met de Nintendo Switch. Sinds de lancering van de hybride console, zijn season passes bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit het beleid van de Japanse spellengigant, met eentje voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild en één voor Xenoblade Chronicles 2, maar is ook DLC volledig omarmt. Gratis downloadbare updates voor ARMS en Splatoon 2 zijn inmiddels bijvoorbeeld vaste prik. De DLC-route past Nintendo goed, zo blijkt.

In een interview met IGN sprak Shinya Takahashi, general manager van Nintendo’s Entertainment Planning and Development Division (EPD), over de reden waarom DLC zo goed aansluit bij de Nintendo Switch. Dit ligt volgens hem vooral aan de digitale aard van het apparaat. Nu het downloaden van volledige spellen normaler is geworden, ook op de Nintendo Switch, lijken Nintendo fans het dus minder vreemd te vinden ook DLC aan te schaffen.

I think that titles that you download when you purchase have a very good compatibility with the idea of additional content. I believe the Nintendo Switch, compared to most of our recent hardware, makes some of the best use of the ability to download titles in their entirety, since it’s a console that you can also carry as a portable.
Tot dusver heeft Nintendo ook geen missers gemaakt met zijn DLC-aanbod en vrijwel alleen kwalitatief hoogstaande stukjes digitale software aangeboden. Dat zou wat ons betreft ook een deel van het succes kunnen verklaren.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren