Life is Strange komt morgen naar iOS; Android-versie volgt later

Life is Strange was misschien wel dé indie-hit van 2015, dus het is niet gek dat er inmiddels een prequel is verschenen (waarvan de laatste episode volgende week verschijnt) én dat er een vervolg in de planning staat. Maar ontwikkelaar Dontnod is ook nog niet klaar met het origineel: morgen verschijnt deze klassieker namelijk voor iOS.

De eerste episode gaat in Nederland voor 5,49 euro over de digitale toonbank, waarbij de rest voor datzelfde bedrag per stuk verkrijgbaar is. Ook is er een mogelijkheid om de tweede tot en met de vijfde episode te kopen voor een bundelprijs van 17,99 euro. Echter, slechts de eerste drie afleveringen zijn vanaf morgen daadwerkelijk beschikbaar. De laatste twee verschijnen begin 2018. Overigens belooft dat een spannende wachttijd te worden, aangezien de gebeurtenissen in de derde episode nogal schokkend zijn.

Life is Strange verschijnt ook voor Android, maar gebruikers van dit platform moeten helaas wachten tot begin 2018.

  1.   
    Mandamo's avatar

    EDIT: nvm.

  2.   
    Papachico's avatar

    Games tegen betaling voor op de mobile is bij mij een automatische no-go.

  3.   
    WesterW's avatar

    Goed nieuws! Life is Strange verdient een zo groot mogelijk publiek. Heerlijke serie.

  4.   
    MikeGevers's avatar

    Papachico schreef, "Games tegen betaling voor op de mobile is bij mij een automatische no-go."

    Die mening is meer mensen toebedeeld, maar ik vraag me af waar die vandaan komt. Wat maakt het verschil tussen een mobiele game en een spel dat gemaakt is voor consoles en/of pc?

  5.   
    Papachico's avatar

    MikeGevers schreef, "

    ”Papachico” schreef, "Games tegen betaling voor op de mobile is bij mij een automatische no-go."

    Die mening is meer mensen toebedeeld, maar ik vraag me af waar die vandaan komt. Wat maakt het verschil tussen een mobiele game en een spel dat gemaakt is voor consoles en/of pc? "

    Een mobiel ligt niet lekker in de hand en touch is niet altijd even fijn. Soms werken knoppen niet naar behoren of zijn juist slecht gepositioneerd. Een “controller” er op aansluiten is niet altijd prettig en niet alle spellen ondersteunen dit. Een mobiel is klein (heb zelf de Samsung Galaxy S7) en een klein scherm is gewoon niet optimaal voor als je uren wilt gamen en een Tablet neem je (ik in ieder geval niet) niet overal mee. Grafisch is een mobile game niet opgewassen tegen consoles/PC en hoewel dit niet heel belangrijk is, mag het toch van belang zijn wanneer je betaald voor een game. Mocht het grafisch wel goed zijn dan gaat je batterij vrij snel leeg. Daarnaast moet de mobiel ook de rekenkracht hebben om geen lag/FPS te lekken maar dat brengt natuurlijk mee dat je mobiel sneller heet wordt.

    Met zulke gebreken ga niet betalen voor een mobile game tenzij het optimaal werkt, dan is het te overwegen. Dat is hoe ik er persoonlijk over denk 🙂