Nioh is Koei Tecmo’s meest succesvolle release in het westen

Nioh verkocht in iets meer dan een maand meer dan een miljoen exemplaren, en is volgens Koei Tecmo haar meest succesvolle game in het westen. Dat het spel zulke verkoopaantallen behaalt is wel een prestatie, aangezien het een hardcore game is en exclusief voor PlayStation 4.

Nioh is a title reflects a lot of creativity and a lot of soul, and is a reflection of what made Team Ninja a successful studio in the first place. It’s a triumphant return to the studio’s strengths and media and players reacted very positively.
Yasutomo Watanabe, general manager van Koei Tecmo, vertelt dat Nioh veel creativiteit en ‘ziel’ bevat en het goed reflecteert op wat ontwikkelaar Team Ninja zo’n succesvolle studio heeft gemaakt. Het is een triomfantelijke terugkeer van de kracht van de ontwikkelaar en zowel media als consumenten hebben zeer positief gereageerd op de game.

Een deel van het succes is volgens Watanabe te wijten aan de demo en de lokalisatie van Nioh, die in vijftien talen te spelen is. Op deze manier spreken ze een groter publiek aan, wat de kans op verkopen natuurlijk vergroot.

Being so open, [as well as] incorporating feedback from the fans certainly helped increase interest in the game and shape players’ expectations. We always try to develop and release our games with the utmost consideration of each territory’s culture. This is the main reason we did not release Dead or Alive Xtreme 3 in the western regions, as we felt it didn’t represent the values of the west and so would not appeal to western players.
Hij zegt verder dat de feedback van spelers belangrijk is dat verwachtingen daar aan bijdragen. Ook inventariseert Koei Tecmo de westerse trends en of hun games in dat plaatje passen. Dat is bijvoorbeeld de reden dat Dead or Alive 3 Xtreme nooit in het westen is verschenen, omdat de uitgever de game niet de ‘waarde van het westen representeert’. Watanabe is wel blij dat er steeds vaker Japanse games in de charts verschijnen, hoewel hij meent dat veel gamers het niet uitmaakt waar een game vandaan komt. Het draait uiteindelijk allemaal om plezier.
Personally I’m happy to see a lot of Japanese games hit the charts in the west, however there’s no border for entertainment and most people don’t care where a game comes from; they only care if it’s fun.
Over het volgende project kan het bedrijf nog niet veel kwijt, maar volgens Team Ninja was Nioh een ingang voor de volgende Ninja Gaiden. Dus wie weet wat ons te wachten staat.
We know a lot of our fans in the world have been waiting for the next Ninja Gaiden and it is one of the most important projects for us as well.
Nioh verscheen op 8 februari exclusief op PlayStation 4.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren