MENU

Ubisoft: Ontwikkelen voor geüpgradede consoles is niet moeilijk

Sony heeft het bestaan van de PlayStation Neo reeds bevestigd en afgelopen avond onthulde Microsoft Project Scorpio, de extra krachtige Xbox die eind 2017 verschijnt. Deze consoles staan uitgevers toe om hun games mooier te maken en volgens Ubisoft wordt het geen probleem om dat te verwezenlijken.

Xavier Poix, de directeur van verschillende Ubisoft-studio’s, heeft in een interview aangegeven dat hij geen grote uitdagingen verwacht bij de overgang naar de PlayStation 4 Neo en Xbox One Scorpio. Hij voegde daaraan toe:

Actually the [upgraded] generation is good because it does turn into a more PC-oriented kind of architecture. It enables us to put everything we put in a game with a little less limits, so that’s, from what we know that’s quite convenient.
Het lijkt er dus op dat de nieuwe PlayStation en Xbox direct bij hun release een groot draagvlak zullen krijgen. We moeten echter nog even geduld moeten hebben, want naar verwachting verschijnen beide consoles pas over anderhalf jaar.

  1.   
    Papachico's avatar

    Voor Ubisoft is het totaal geen probleem, daar geloof ik heilig in. Alle games van Ubisoft zien er super mooi uit. Niks gedowngrade ofzo, top notch fps.. kuch kuch* 🙄

  2.   
    Supermanneke's avatar

    Benieuwd hoe DICE hiermee om gaat gaan(?). Battlefront zag er al gruwelijk mooi uit, Battlefield 1 ziet er op de trailers gruwelijk mooi uit (en DICE is al niet van het downgraden, ietsjes gezien in BF3, maar niets zoals Ubisoft). Bovendien is de Frostbite engine al geniaal met hogere resoluties en optimalisatie op PC. Denk dat dat toffe dingen gaat opleveren op console.