Dishonored 2 testers vinden manier om powers te chainen; ontwikkelaar verbaasd

Er zijn gamers die Dishonored 2 aan het testen waren en er achterkwamen hoe ze bepaalde powers konden chainen, maar die ontwikkelaar Arkane Studios niet had voorspeld. Net als in de eerste Dishonored is het in deze sequel mogelijk om krachten te gebruiken met je personage.

We love it when our powers have flexible utility. We already have some startling ways that people have combined them that have shocked us. This is the emergent gameplay thing that we all love.
Je kunt in dit tweede deel heel flexibel omgaan met krachten en ze zelfs mergen, waar testers al mee aan het spelen zijn geweest. De ontwikkelaar was hier zelfs geschokt van, maar wel op een goede manier zoals dit opkomende gameplay element voor Dishonored 2. Dat is waar ze bij Arkane van houden.
Emily, one of the game’s two playable characters, has an ability called Domino that lets her link enemies together so she can take them out with one shot. Together with another ability that allows her to create a doppelganger, one player used this to link a doppelganger to some enemies and proceed to kill it along with them.
Eén van de speelbare personages, Emily, heeft een kracht genaamde ‘Domino’. Deze power laat haar vijanden linken die ze daarna met één schot kan doden, maar ze kan tegelijkertijd een dubbelganger oproepen die aan vijanden gelinkt wordt en zodoende een groter aantal tegenstanders om kan brengen.
Someone at Arkane came to me a while back with a question: ‘Should spring razormines be triggered by your doppelganger?’ Usually I don’t answer those questions except to say ’why do you ask?’ And he said ‘I summoned my doppelganger and I tried to place a mine nearby because I wanted to do a trap, but I actually put the mine on the doppelganger.’ So when the enemy arrives they run after her and – bam! When they catch up, they explode in gibs.
Daarnaast stelde een medewerker van Arkane Studios de vraag of een mijn getriggerd moest worden door een dubbelganger. Normaliter reageert lead designer Dinga Bakaba met ‘why do you ask?’, maar de medewerker toonde aan dat hij een mijn aan de dubbelganger plakte, waarna vijanden achter haar aan renden en ‘BOEM’! Dood. Als het spelers overkomt en het is leuk, dan omarmen ze het graag, aldus Bakaba.

Dishonored 2 verschijnt op 11 november voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

  1.   
    Downzilla's avatar

    Dit spel wordt veels te goed van wat ik heb gehoord.

  2.   
    Graezoth's avatar

    Ik kan niet wachten!