Oculus is de laatste tijd flink in opspraak. Eerder veroorzaakte het Virtual Reality-bedrijf al een hetze toen het nieuws naar buiten kwam dat de brillen gegevens zouden verzamelen en deze naar Facebook sturen. Nu heeft het bedrijf teleurstelling veroorzaakt door slechte communicatie over het uitstellen van de Oculus Rift.
Vorige week liet Oculus weten dat ze problemen hadden met het vergaren van een onderdeel dat nodig is voor de productie van de Oculus Rift Virtual Reality-bril. Dit was uiteraard een beetje vaag, maar afgelopen nacht gaf het bedrijf wat meer details omtrent de problemen.
Tot vannacht konden klanten niet zien wat de verwachte verzendtijden waren voor het product. Deze verzendtijden verschenen ineens zonder aankondiging en lieten weten dat sommige klanten hun Oculus Rift pas over twee maanden zouden krijgen. Oculus heeft hier nooit iets van gecommuniceerd naar hun klanten. Onder de gedupeerden zitten ook mensen die de Oculus Rift al voor maart hadden besteld. Diegenen ontvingen in maart een mail dat hun VR-bril binnen een aantal weken verwerkt en verzonden zou worden. Nu is dat bij sommigen dus pas in mei.
Oculus heeft later op de avond wel een mail verzonden naar hun klanten, maar liet de details achterwege. Deze minimale communicatie zorgt voor veel irritatie en teleurstelling bij mensen die vanaf de eerste dag een pre-order hebben geplaatst. Oculus heeft nog niet gereageerd op de kritiek.
Als je zoveel geld uitgeeft aan een VR-bril mag je verwachten dat de communicatie goed is.
Als mensen slim zijn annuleren ze hun bestelling en eisen ze hun geld (mochten ze al betaald hebben) terug, gloof me dan wordt de communicatie ineens wel beter.
Precies en een korting van 100 euro anders hou hem maar had ik gezegd.