Uitstel Quantum Break was puur om economische redenen

Quantum Break stond oorspronkelijk gepland voor een release in 2015, maar al in april liet ontwikkelaar Remedy Entertainment weten dat de game uitgesteld zou worden naar 2016. Hoewel velen veronderstelden dat de studio meer tijd nodig had voor de ontwikkeling, geeft creative director Sam Lake nu toe dat Remedy de release in april waarschijnlijk gewoon had gehaald.

Het was Microsoft dat besloot om de game uit te stellen. De uitgever zag in dat de Xbox One met onder andere Halo 5, Forza 6, Gears of War Ultimate Edition en Rise of the Tomb Raider al een ontzettend druk najaar zou hebben. Als het ook Quantum Break nog zou uitbrengen zou Microsoft met zichzelf gaan concurreren en dat leek de gigant uit Redmond onverstandig:

[Microsoft] was looking at its portfolio of upcoming games and were feeling that it would be foolish to have all of these bigger games come out at the same time, essentially fighting among themselves for the audience. So it wanted to stagger them out.
Tegelijkertijd benadrukt Lake dat Remedy erg blij was met het uitstel. De ontwikkelaar heeft de extra tijd gebruikt om de game beter te polijsten:
Certainly we were happy to take the extra time and really happy to have that extra time as these are really challenging, complicated projects always. In a big game like this, the polish phase is absolutely essential. We were more than happy to take the extra time. That mainly resulted in much a higher level of polish and iteration and fine-tuning of the experience.
Quantum Break ligt vanaf aanstaande dinsdag in de winkels. Wij beoordeelden de game in onze review met een welverdiende 8.

  1.   
    King of Heroes's avatar

    Een verstandige keuze naar mijn mening.

  2.   
    _BeefCake99_'s avatar

    Dus als maker van de game heb je al weinig vertrouwen in de game, want ze gaan ervan uit dat het spel minder goed is als de andere games rond die tijd.