Twee jaar na het verschijnen van Battlefield 4 krijgt de game alsnog een grote update op de consoles, dat meld ontwikkelaar DICE op het forum van de game. De update zal vertraging uit de game halen.
Door de tickrate te verbeteren zal de vertraging uit acties worden gehaald, waardoor het niet meer voor kan komen dat je bijvoorbeeld door een sniperkogel wordt geraakt net nadat je achter een muurtje bent gerend. Ook zal het laden van een server sneller gaan na de update.
DETERMINING A NEW DEFAULT TICKRATEThere are several factors to consider when looking at this data and picking a new default tickrate:
• Client bandwidth increase
• Server bandwidth increase
• Server/hardware load increase
• Number of players on the server & compound impactWith the Holiday Update (released just before Holiday 2015) we included several features to improve upon these factors, both on the server load and bandwidth usage side. This enabled us to run several tests in which we filled up servers running various tickrates (45hz, 50hz, 55hz).
After looking these results, we decided to go with the more cautious choice (45hz @ 32 players). Even though higher rates works pretty well for most players, we need to make sure this change affects all players in a positive way.
De update zal alleen voor servers met 32 spelers zijn. Dit omdat het verhogen van de tickrate op grotere servers zou leiden tot andere problemen. De update verschijnt morgen wereldwijd.
beter beter
Enorm tof dat na zo lang ze het nog steeds bijhouden
Ik zit nog steeds te wachten op die nieuwe velden waar je op kon stemmen. Duurt wel heel erg lang..
Is mischien bedoelt voor de nieuwe Battlefield
DICE heeft op dit moment niks anders te doen volgens mij, vandaar neem ik aan. Gaan ze weer collaboreren met EA over de nieuwe Battlefield van dit jaar? Of doet Visceral het weer samen met EA?