Remedy legt uit waarom ontwikkeling van Quantum Break zo lang duurt

De releasedatum van Quantum Break staat voor nu geprikt op 5 april. De game zou oorspronkelijk verschijnen in 2015, maar werd eerder dit jaar uitgesteld. Veel Xbox One-gamers kijken uit naar deze nieuwe titel van ontwikkelaar Remedy en vragen zich af waarom de ontwikkeling van de game zo lang duurt.

Creative director Sam Lake geeft in de laatste editie van Edge een aantal redenen waarom Quantum Break eerder dit jaar is uitgesteld:

It’s many things. Just thinking about Quantum Break, as an example, there’s a lot of new technology, [Xbox One is] a new platform, it’s a new universe, new story, there’s new core gameplay. [That means] a lot of prototyping, and a lot of discovery. On the whole show side, there are a lot of challenges to figure out. It does end up taking time and, yes, we want to keep the quality high, so we don’t want to make certain kinds of compromises, and are always making sure that this is iterated enough and polished enough and it’s as good as it deserves to be.
Remedy lijkt dus met name te worstelen met de nieuwe technologie die de Xbox One biedt. Kwaliteit staat daarnaast hoog in het vaandel, dus is ervoor gekozen om meer tijd te spenderen aan het polijsten van de game.

Denk jij dat Quantum Break het wachten waard zal zijn? Laat het weten in de reacties!

  1.   
    soldierarjan's avatar

    We zullen zien wat voor game het uiteindelijk word.
    Het is me tot nu toe nog niet duidelijk wat je er kan van verwachten en er kwam volgens mij ook een serie bij deze game.