Rise of the Tomb Raider Xbox-exclusief door goede ondersteuning Microsoft

Square Enix maakte vorige maand bekend dat Rise of the Tomb Raider op de PlayStation 4 een jaar later verschijnt dan de Xbox-versie. Dankzij een recent interview is duidelijk geworden hoe Microsoft aan die deal met Square Enix is gekomen, afgezien van een financiële component.

Volgens Phil Rogers, algemeen directeur van Square Enix, is de samenwerking te danken aan de zeer goede ondersteuning van Microsoft bij de lancering van de reboot Tomb Raider in 2013. Dit alles ondanks dat de ontwikkeling van Tomb Raider binnen Square Enix voor een tweestrijd zorgde met voor- en tegenstanders van de nieuw gekozen aanpak:

I’m not saying it split the company, but in many ways when you’re trying to reboot a franchise that’s got the history of Tomb Raider, it does divide opinion. We took it in a very fresh direction. I think that at the end of the day, the accolades that we got with Tomb Raider (2013) were great. At the time, not everyone felt that way.

Microsoft has been close friends of Tomb Raider since the reboot, so the evolution of this relationship deepening with the timed exclusive is a very natural one for us, but a tough decision.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren