Realistische haren in Rise of the Tomb Raider

Lara Croft krijgt in Rise of the Tomb Raider een bos haar die realistischer is dan ooit. Dat vertelt Crystal Dynamics, de ontwikkelaar van dit nieuwste deel in de Tomb Raider-serie. Dankzij de verbeteringen aan de TressFX technologie, die ontwikkeld wordt met AMD, is het de studio gelukt om Lara’s doffe dos een flinke dosis Herbal Essence te geven.

Het haar zal nu schitterend wapperen in de wind, reageren op water en sneeuw en noem maar op. Game Director Brain Horton vertelt:

The hair is now in clusters, so the way hair naturally falls is that hair wants to be next to a adjacent hairs that create shapes. Now, the hair splines can follow these guide hairs and these formerly physics-grown hairs, so it feels a little bit more natural when it moves.
Eén van de nieuwste toepassingen is het Zero Gravity-effect voor als Lara een duik neemt:
When she goes underwater, her hair will float and it’s important- when it comes out of the water–it will feel heavier and feel more clumped and obviously look wet and darker.
Het lijkt er dus op dat Rise of The Tomb Raider een grafisch hoogstandje wordt dat tot in de (dode) puntjes verzorgd is.

  1.   
    3333/3333's avatar

    En iedereen zet het uit omdat het ten koste van je framerate gaat…

  2.   
    StroopKonijn's avatar

    leuk! Een realistische Hara Croft ;P

  3.   
    Rijstekorrel's avatar

    @erik niemand zet dit uit aangezien het voor de console is, dan ga je geen dingen uitzetten want alles werkt sowieso al