Nieuwe Blu-ray recensie: The Judge

Hoewel Robert Downey Jr. vooral bekend is geworden dankzij zijn alter-ego Iron Man, speelde de acteur vorig jaar ook een grote rol in de film The Judge. Afgelopen maand verscheen de Blu-ray van de film in de winkel, reden voor ons om de disc eens nader te bekijken.

Over The Judge
Regisseur: David Dobkin | Cast: Robert Duvall (Joseph Palmer), Robert Downey Jr. (Hank Palmer), Vera Farmiga (Samantha Powell) en Billy Bob Thornton (Dwight Dickham) | Genre(s): Drama | Speelduur: ca. 141 minuten | Bioscooprelease: 16 oktober 2014 | Filmrecensie: Lees hier

In The Judge speelt Robert Downey Jr. de advocaat Hank Palmer. Hij keert terug naar zijn geboortedorp als zijn vader, de plaatselijke rechter met wie hij ruzie heeft, wordt verdacht van moord. Hank gaat op zoek naar de waarheid en al doende worden de banden met zijn familie hersteld. Een film van Warner Bros. Pictures en Village Roadshow Pictures met Oscar-genomineerde Robert Downey Jr. (Tropic Thunder, de Sherlock Holmes films, de Iron Man cyclus), Oscar-winnaar Robert Duvall (Tender Mercies, Crazy Heart) en Oscar-genomineerde Vera Farmiga (Up in the Air, The Conjuring). Geregisseerd door David Dobkin (Wedding Crashers).

Over de Blu-ray
Beeld: 1080p High Definition Breedbeeld 16×9 (2.4:1) | Geluid: Engels 5.1 DTS-HD Master Audio en Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans 5.1 Dolby Digital | Ondertitels: Nederlands, Frans, Spaans, Portugees, Deens, Fins, IJslands en Zweeds | Aantal discs: 1 x Blu-ray | EAN: 5051888208977 | Ook verkrijgbaar op: DVD | Retail release: 18 maart 2015

Net als bij de Blu-ray van Annabelle krijgen we na het opstarten van de disc als eerste de trailer van This Is Where I Leave You te zien, blijkbaar wil Warner Bros. de film goed onder de aandacht brengen. De standaard-uitvoering die wij kregen geleverd bevat de voor Warner Bros. Home Entertainment herkenbare zwarte disc, welke wordt geleverd in een standaard keep case. Op de disc treffen we naast de film nog de nodige extra’s aan waaronder uiteraard een aantal verwijderde scènes, maar ook commentaar van regisseur David Dobkin, interviews met de cast en een blik op hoe de film tot stand is gekomen. Dus wil je meer weten over The Judge, dan ben je met de aanschaf van deze Blu-ray aan het juiste adres. Naast de film valt er met de disc dus ook genoeg te beleven, evenals zonder de disc. Want zoals bijna altijd levert Warner Bros. Home Entertainment een Ultraviolet-code mee waardoor je de film overal en wanneer je maar wilt kunt bekijken.

Met dank aan Warner Bros. Home Entertainment voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.