Nieuwe Blu-ray recensie: Samba

Acteur Omar Sy werd groot door zijn verschijning in Intouchables en zodoende vroegen de makers van die film hem waarschijnlijk ook om mee te werken aan Samba. De film verscheen onlangs op Blu-ray en zoals altijd stellen we weer de belangrijkste vragen: Welke extra’s treffen we aan op de Blu-ray? En is het het waard om het schijfje in huis te halen?

Over Samba
Regisseur: Olivier Nakache en Eric Toledano | Cast: Omar Sy (Samba Cissé), Charlotte Gainsbourg (Alice), Tahar Rahim (Walid dit Wilson) en Liya Kebede (Magali dite Gracieuse) | Genre(s): Komedie en Drama | Speelduur: ca. 118 minuten | Bioscooprelease: 13 november 2014 | Filmrecensie: Lees hier

Samba kwam tien jaar geleden vanuit Senegal naar Frankrijk, waar het ene na het andere rot baantje hem opwachtte. Alice is een manager uit het bedrijfsleven die net een burn-out heeft gehad. Samba doet er alles aan om een werkvergunning te krijgen, terwijl Alice haar best doet haar leven weer op de rails te krijgen als medewerkster bij een vrijwilligersorganisatie. Beiden hebben moeite om los te komen uit hun dagelijkse sleur, totdat het lot hen samenbrengt. Vol humor en emotie slaat hun leven een nieuwe weg in naar geluk. Maar wat als het leven meer fantasie bevat dan zij in huis hebben?

Over de Blu-ray
Beeld: 1080p High Definition Breedbeeld 16×9 (1.85) | Geluid: Frans 5.1 DTS-HD Master Audio | Ondertitels: Nederlands | Aantal discs: 1 x Blu-ray | EAN: 5412370826992 | Ook verkrijgbaar op: DVD | Retail release: 11 maart 2015

Met Samba leveren de makers van Intouchables opnieuw een ijzersterke film af en is het dus vanzelfsprekend dat een doorsnee filmliefhebber deze Blu-ray thuis in de kast moet hebben staan. Echter is het niet alleen de film waarvoor het schijfje kan worden aangeschaft, ook de extra’s mogen er zijn. Zo bevat deze onder meer een making of van de film als mede een aantal verwijderde scènes, een special over de muziek uit de film en nog veel meer. Dus heb je in de bioscoop genoten van Intouchables? En misschien ook al van Samba? Haal dan zeker deze Blu-ray in huis, want er valt genoeg mee te beleven.

Met dank aan Belga Films voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.