Hoewel we eigenlijk nog helemaal niet zoveel weten over Quantum Break, zou de game van Remedy nog dit jaar moeten verschijnen. De beperkte informatie over het nieuwe spel van de Alan Wake-ontwikkelaar blijkt een teken aan de wand te zijn geweest, want de studio laat nu weten dat een release in 2015 neit gehaald zal worden. Quantum Break staat nu dus gepland voor een release in 2016, maar onbekend is nu nog of we enkel tot het voorjaar of zelfs tot het einde van het volgende jaar moeten wachten op de third person shooter.
Een duidelijke reden voor het uitstel wordt niet genoemd, maar uit het onderstaande statement van Sam Lake, creative director bij Remedy, wordt duidelijk dat de studio simpelweg meer tijd nodig heeft om van Quantum Break een topspel te maken:
We’re really proud to be part of the incredible Xbox One line-up. We thank our fans for their patience, and want them to know that the team is taking advantage of this opportunity to polish and fine tune the game to create the kind of standout entertainment experience they’ve come to expect from us.
Gaat weer de goeie kant op. Straks zitten we in 2017 en hebben we nog niet een volwaardige next gen line up.
NOEEEES! 🙁 Sad face.
Jammer, maar ach… beter uitstellen en een fantastische game, ipv op tijd en een brak stuk software.
weet dat MS al een geweldige line-up geeft voor het najaar,
dit zou wel eens een slimme tactiek kunnen zijn om het uitstel van de concurrentie op te vangen!
Jammer maar er komt nog een hoop moois uit.
Haha klopt! De laatste tijd worden wel erg veel games naar 2016 uitgesteld, maar beter een langere ontwikkeltijd dan een afgerafelde game.
Ik heb het idee dat ontwikkelaars in deze tijd de nieuwe generatie consoles nog moeten ontdekken en aan het experimenteren zijn met allerlei nieuwe dingetjes in hun games, en daarom hun games uitstellen. Dus hopelijk worden wij in 2017 weggeblazen met nieuwe in-game features en het vernieuwde virtual reality zodat de ontwikkelaar ons een optimale futuristische spelervaring bieden. Ik kijk er al naar uit! 🙂