Spelers krijgen meer invloed op verhaal in Watch_Dogs 2

Jonathan Morin, de creative director van Watch_Dogs, loopt nu al rond met grote ambities voor de sequel. Zo heeft de man in een interview laten weten dat hij in een eventueel vervolg de Profiler wil gebruiken om spelers meer invloed te geven op het verhaal.

Nu kun je met de Profiler wel informatie bekijken over de mensen om je heen, maar vervolgens valt daar weinig mee te doen. Daar wil Morin met Watch_Dogs 2 verandering in brengen.

Morin is van plan om spelers meer invloed te geven op het lot van burgers. Zo zou je misschien eerder stelen van een rijke stinkerd dan van een alleenstaande huismoeder. Morin vertelt:

We have a huge opportunity to have something that’s quite unique there, and the way you can pass if you want, systemic contextual narrative in the world.
Op deze manier wil Morin de burgers om je heen menselijker maken:
You can humanise the people around you. That I definitely see as the beginning of something that is quite unique and could push the industry forward.
Dit klinkt allemaal interessant, maar helaas hoeven we een vervolg op Watch_Dogs in de nabije toekomst niet te verwachten. Geduld is in dit geval dus op zijn plaats.

  1.   
    Daan's avatar

    Door wat er gebeurd is met Watch_Dogs (1) is het bij mij: eerst zien dan geloven. 🙂

  2.   
    Fiscus's avatar

    Dat zou zeker vet zijn!!

  3.   
    Leukste's avatar

    Daan schreef, "eerst zien dan geloven."

    Inderdaad.

  4.   
    Hillianii's avatar

    Daan schreef, "Door wat er gebeurd is met Watch_Dogs (1) is het bij mij: eerst zien dan geloven. :)"

    +1

  5.   
    Indotastic's avatar

    Hoop dat we dan een upgrade krijgen van de huidige graphics. Ook de physics mag beter.

  6.   
    Ryan2000's avatar

    Ik vond deel 1 al gaaf en als er nog een deel 2 komt ga ik die zeker kopen