‘Watch_Dogs voor PlayStation 4 en Xbox One lijkt grafisch op pc-versie’

Natuurlijk zal de console grafisch nooit winnen van de pc, maar Ubisoft komt met Watch_Dogs aardig in de buurt. De game zal er op de PlayStation 4 en Xbox One grafisch net zo uit zien als dat je de game op ‘high settings’ speelt op de pc. De ontwikkelaar beweerde dit zojuist op Twitter. Uiteraard profiteren de pc-fanaten wel van een hogere resolutie, waar de PlayStation 4 op 900p draait en de Xbox One op 792p.

Pc-gebruikers met een top-end CPU en videokaart hebben bovendien nog de mogelijkheid om de game op ‘ultra settings’ te spelen. Voor deze opstelling heb je minimaal een Core i7-4770k nodig met een NVIDIA GeForce 780. Verder bevestigt de ontwikkelaar dat de pc-versie kan draaien op een pc met 4GB aan werkgeheugen, maar dat het spel wel kan schokken als het niet de benodigde 6GB aan werkgeheugen bevat.

Een voorgestelde minimum configuratie is:
  • CPU: Intel Core 2 Quad Q8400 2.66Ghz of AMD Phenom II X4 940 3.0Ghz
  • Werkgeheugen: 6GB RAM
  • Videokaart: 1024 VRAM DirectX 11 Shader 5.0
  • Geluidskaart: DirectX9
  • Hard Disk: 25 GB

Watch_Dogs verschijnt wereldwijd op 27 mei en uiteraard is dan ook onze review te lezen.

  1.   
    3333/3333's avatar

    Ubisoft maakt zichzelf met de dag meer belachelijk.

    De ps3 versie lijkt ook op de pc versie, maar dan ook net wat minder mooi. Weer zo’n nietszeggende uitspraak.

  2.   
    Sa.'s avatar

    E Rommel schreef, "Ubisoft maakt zichzelf met de dag meer belachelijk.
    De ps3 versie lijkt ook op de pc versie, maar dan ook net wat minder mooi. Weer zo’n nietszeggende uitspraak."

    Hahaha, helemaal mee eens!

  3.   
    YukiYozu's avatar

    deze game word ongetwijfeld mooi op beide consoles maar ik betwijfel tog sterk of het op elkaar lijkt met zon groot resolutie verschil.

  4.   
    Danielle.k's avatar

    Het zit me niet lekker dat Ubisoft een embargo datum hanteert voor deze game, lijkt wel alsof ze ergens bang voor zijn.

  5.   
    Streetfighter81's avatar

    Mij lijkt het zowieso een vette game. E rommel ik zit me zo af te vragen he jij hebt altijd zo een sterke neerbuigende mening over ea, Ubisoft, consoles en dat kan natuurlijk want ieder heeft zijn of haar mening maar kan jij het beter dan? Ik niet in elk geval of is dit net zoals bij voetbal aan de zijlijn weten we het best.

  6.   
    meatball's avatar

    Hmm, ben nu bang dat de pc versie een hopelose port is… Als je ziet wat er nodig is om het te spelen… Zelfde verhaal was toen ook bij GTA4…

  7.   
    Basman01's avatar

    Hard Disk: 25 GB

    lijkt me wat weinig of is Ubisoft gewoon goed met hun code? ๐Ÿ™‚

  8.   
    Fabianb's avatar

    meatball schreef, "Hmm, ben nu bang dat de pc versie een hopelose port is… Als je ziet wat er nodig is om het te spelen… Zelfde verhaal was toen ook bij GTA4… "

    Volgens mij was het al bevestigd dat het gemaakt is voor de PC en later is geport naar console versies. De next-gen console hardware was nog niet bekend, dus gebruikten ze een PC met ongeveer dezelfde hardware als de next-gen zou krijgen. ๐Ÿ˜‰

  9.   
    Cooky-NL's avatar

    ”Basman01″ schreef, "

    Hard Disk: 25 GB"

    lijkt me wat weinig of is Ubisoft gewoon goed met hun code? ๐Ÿ™‚

    Is het absolute minimum!

  10.   
    3333/3333's avatar

    ”Streetfighter81″ schreef, "Mij lijkt het zowieso een vette game. E rommel ik zit me zo af te vragen he jij hebt altijd zo een sterke neerbuigende mening over ea, Ubisoft, consoles en dat kan natuurlijk want ieder heeft zijn of haar mening maar kan jij het beter dan? Ik niet in elk geval of is dit net zoals bij voetbal aan de zijlijn weten we het best. "

    Want als er iets mis is met je televisie moet je ook maar zelf een televisie gaan bouwen? Ik heb overigens nooit geklaagd over EA, sterker nog, ik heb ze zelfs verdedigd de afgelopen tijd.

  11.   
    meatball's avatar

    Fabianb schreef, "

    ”meatball” schreef, "Hmm, ben nu bang dat de pc versie een hopelose port is… Als je ziet wat er nodig is om het te spelen… Zelfde verhaal was toen ook bij GTA4… "

    Volgens mij was het al bevestigd dat het gemaakt is voor de PC en later is geport naar console versies. De next-gen console hardware was nog niet bekend, dus gebruikten ze een PC met ongeveer dezelfde hardware als de next-gen zou krijgen. ๐Ÿ˜‰ "

    We zullen zien..

  12.   
    Streetfighter81's avatar

    Dat jij vind dat er iets mis mee is wist ik al lol. Maar thnx voor de opheldering woordje voetbal was al duidelijk genoeg geweest:) no hard feelings was gewoon een vraag

  13.   
    Hitman047's avatar

    Danielle.k schreef, "Het zit me niet lekker dat Ubisoft een embargo datum hanteert voor deze game, lijkt wel alsof ze ergens bang voor zijn."

    Je bedoelt dat het embargo pas op de dag van release verloopt?

    Ik vind het ook waardeloos, maar het komt helaas steeds vaker voor. Devs en uitgevers lijken het tegenwoordig handiger te vinden dat mensen na het lezen van een review direct naar de winkel kunnen om de game te kopen.

  14.   
    DeAdSeYe's avatar

    Fabianb schreef, "

    ”meatball” schreef, "Hmm, ben nu bang dat de pc versie een hopelose port is… Als je ziet wat er nodig is om het te spelen… Zelfde verhaal was toen ook bij GTA4… "

    Volgens mij was het al bevestigd dat het gemaakt is voor de PC en later is geport naar console versies. De next-gen console hardware was nog niet bekend, dus gebruikten ze een PC met ongeveer dezelfde hardware als de next-gen zou krijgen. ๐Ÿ˜‰ "

    Grote ontwikkelaars, waaronder Ubisoft, EA games, Activision etc. hebben speciale dev’s consoles die niet verbonden zit aan consumenten releases.

    Het zou me niks verbazen als sommige ontwikkelaars de nieuwe consoles al minimaal een jaar van te voren in hun bezit hebben. Misschien niet met alle functies en dergelijke, maar wel de juiste hardware om games erop te laten draaien en te testen.

    De gameplay beelden van The Division draaide ook op een PS4, en dat was precies rond de tijd toen de console’s pas aangekondigd waren. Hoe zou dat mogelijk moeten zijn wanneer ontwikkelaars geen toegang tot consoles hebben voor de consumenten release? ๐Ÿ˜‰

  15.   
    Fabianb's avatar

    DeAdSeYe schreef, "

    ”Fabianb” schreef, "[quote=”meatball”].."

    Volgens mij was het al bevestigd dat het gemaakt is voor de PC en later is geport naar console versies. De next-gen console hardware was nog niet bekend, dus gebruikten ze een PC met ongeveer dezelfde hardware als de next-gen zou krijgen. ๐Ÿ˜‰ "

    Grote ontwikkelaars, waaronder Ubisoft, EA games, Activision etc. hebben speciale dev’s consoles die niet verbonden zit aan consumenten releases.
    Het zou me niks verbazen als sommige ontwikkelaars de nieuwe consoles al minimaal een jaar van te voren in hun bezit hebben. Misschien niet met alle functies en dergelijke, maar wel de juiste hardware om games erop te laten draaien en te testen.
    De gameplay beelden van The Division draaide ook op een PS4, en dat was precies rond de tijd toen de console’s pas aangekondigd waren. Hoe zou dat mogelijk moeten zijn wanneer ontwikkelaars geen toegang tot consoles hebben voor de consumenten release? ๐Ÿ˜‰ [/quote]

    Ze zijn al 4 jaar bezig met deze game. Toen was inderdaad de hardware van de next-gen niet bekend. Laat staan dev consoles. Toen de hardware eenmaal bekend was hebben ze de game daarvoor geoptimaliseerd. Maar de PC versie is altijd al een PC versie geweest en dus niet geport.

  16.   
    thijsknvb's avatar

    meatball schreef, "Hmm, ben nu bang dat de pc versie een hopelose port is… Als je ziet wat er nodig is om het te spelen… Zelfde verhaal was toen ook bij GTA4… "

    Hoef je niet te zijn. Ubisoft heeft gezegd dat de pc hun lead platform is. ๐Ÿ˜‰

  17.   
    assassin_MKA's avatar

    PS3;
    256MB RAM +
    256MB VRAM

    Xbox 360:
    512 MB RAM

    PC:
    Minimum 6GB ram + 1GB VRAM

    Kan iemand mij dit verklaren?

  18.   
    Thabigmanx's avatar

    assassin_MKA schreef, "PS3;
    256MB RAM +
    256MB VRAM
    Xbox 360:
    512 MB RAM
    PC:
    Minimum 6GB ram + 1GB VRAM
    Kan iemand mij dit verklaren?"

    Ubisoft en pc optimalisatie gaan slecht samen