Killing Floor 2 onthuld; co-op zombie-survival wordt goorder dan ooit

Na het succes van Killing Floor, een der meest populaire mods voor Unreal Tournament 4, komt Tripwire Interactive nu op de proppen met een volwaardig vervolg. Tripwire nam PC Gamer mee naar de ontwikkelstudio voor een exclusieve eerste blik op Killing Floor 2.

Ook in het vervolg op Killing Floor staat het bruut neermaaien van honderden zombies weer centraal. Killing Floor 2 blijft volgens Tripwire trouw aan de bekende formule, maar wordt de tweede game geperfectioneerd in de gorigheid en vieze animaties:

Killing Floor is a simple game. You have weapons. You see something that looks messed up. And you kill it. You get money for doing it and you buy better weapons. Rinse and repeat. The more enjoyable that small little loop is, the more successful the game is.

This project on an animation end has been a dream come true for me. This is the first time we had the budget for me to do mocap for everything and try to make everything look as sick as possible.

Aldus Bill Munk, creative director en senior animator bij Tripwire.

Ook het wapentuig in Killing Floor 2 schijnt naar verluidt realistischer dan ooit te zijn. John Gibson, mede-oprichter van Tripwire Interactive, liet het ontwikkelteam geweren als de Commando’s SCAR Mk 17 en de AK-12 namaken aan de hand van zijn eigen collectie geweren. Zijn liefde voor games schijnt net zo groot te zijn als zijn passie voor vuurwapens.

enter

De gameplay van Killing Floor 2 bestaat uit een drietal pilaren: ‘bullets, blades and blood’. Tripwire geeft zelf aan vooral de ‘gore’ een belangrijk aspect van de game te vinden. David Hensley, art director van de game, verklaarde het volgende tegenover PC Gamer:

When we started designing the game we decided gore was going to be the most important feature. We were really inspired by Soldier of Fortune, the GHOUL system. We wanted to outdo Soldier of Fortune’s gore.

You can blow chunks off [zombies] head to reveal skull. Keep shooting the skull and it explodes, revealing brain cross sections. You can cut them in half vertically, horizontally.

Naast lompe schedelanimaties werkt Tripwire ook hard aan nieuwe texture-technieken waarmee bloed mooier en meer verspreidt kan worden door het level. Ook zijn er maar liefst 95 verschillende sterf-animaties voor de ondode gruwels in Killing Floor 2. Afhankelijk van waar je het laatste schot plaatst op het rottende lichaam, wordt bepaald hoe je gemuteerde slachtoffer neervalt.

[SCREENSHOTS]

Wil je alles lezen over het bezoek aan Tripwire Interactive, lees dan het artikel op PC Gamer.

Killing Floor 2 moet ‘sooner than you may expect’ verschijnen in het Steam Early Acces-programma, aldus Tripwire. De survivalgame verschijnt dan voor Windows en SteamOS pc’s.

  1.   
    thijsknvb's avatar

    ziet er wel lache uit ik ga het in de gaten houden 😉

  2.   
    Cooky-NL's avatar

    Heerlijk weer zo’n game! Ben erg benieuwd..!

  3.   
    WoKingNL's avatar

    YESYESYES, ik heb killing floor echt 120 uur gespeeld ofzo! Can’t wait 🙂