Uitstel Watch_Dogs was een belangrijke boodschap voor first-party-studio’s

David Polfeldt, directeur van The Division-ontwikkelaar Ubisoft Massive, heeft laten weten dat het uitstel van Watch_Dogs een belangrijke boodschap uitstraalde naar first-party-studio’s. Volgens hem bewijst Ubisoft hiermee dat het bereid is om financiële risico’s te nemen als dit de kwaliteit van de games ten goede komt.

Polfeldt merkt op dat het uitstel van Watch_Dogs Ubisoft veel geld heeft gekost:

It’s tremendously important for us as a developer studio, to know that the owner and the publisher are ready to take that hit, and [the Watch Dogs delay] was a massive hit. I think their shares fell 25 per cent on the day it was announced it was being delayed.
Polfeldt geeft aan dat een dergelijk uitstel voor zowel de ontwikkelaar als de uitgever spannend is, maar uiteindelijk wordt het eindresultaat er enkel beter op:
It takes so much courage to live through that day and still think that was a good decision. So for us in the development [side of things], that’s an important message that ultimately the management will back up the goals that we have, which is the game has to be great. That’s ultimately the end goal and then it’s a million times better if it’s on time, but if there is a choice between time and quality, then quality will win.
Watch_Dogs staat gepland voor een release op 27 mei. De Wii U-versie verschijnt in de herfst.

  1.   
    LXZ-76's avatar

    Ubisoft is wel een grote uitgever, denk dat zij minder moeite met zo’n klap hebben. Zeker aangezien het de eerste game is in een nieuwe franchise dan is goede kwaliteit neerzetten veel belangrijker.

    overigens is het 25 percent niet 25 per cent.

  2.   
    Goldcobra's avatar

    Ik zou willen dat meer developers dit deden *KuchDICEKuch*